تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۲۹۵۲۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول:
حوزه سلامت ‌اولویت‌ رئیس جمهور آینده باشد
حوزه سلامت ‌اولویت‌ رئیس جمهور آینده باشد

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: انتظار می‌رود حوزه سلامت اولویت اول یا دوم رئیس جمهور آینده باشد زیرا در غیر این صورت همه حوزه‌ها متاثر می‌شوند و آسیب می‌بینند.

علیرضا خسروپناه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتظارات حوزه سلامت از رئیس جمهور آینده اظهار کرد: حوزه سلامت بسیار گسترده است و ارتباط مهم و تنگاتنگی با حوزه‌های دیگر از جمله حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، امنیت غذایی و گردشگری درمانی دارد.

وی با اشاره به تاثیر توسعه بیمارستان‌ها بر اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف افزود: انتظار می‌رود حوزه سلامت اولویت اول یا دوم رئیس جمهور آینده باشد زیرا در غیر این صورت همه حوزه‌ها متاثر می‌شوند و آسیب می‌بینند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در دوران کرونا دیدیم که چگونه سلامت جسمی و روانی و اقتصاد مردم آسیب دید بنابراین اگر حوزه سلامت، اولویت دولت نباشد مردم در حوزه‌های مختلف آسیب می‌بینند.

وی بیان کرد: انتظار ما این است مطالبات حوزه سلامت اولویت اول و یا دوم دولت آینده باشد. می‌توان به وزارت بهداشت یا حوزه سلامت به گونه‌ای نگاه کرد تا در زمینه ارزآوری برای کشور از طریق گردشگری درمانی، تولید دارو و حتی بحث هسته‌ای نقش داشته باشد یا برعکس به گونه‌ای به این حوزه نگاه کرد که آسیب‌های جدی وارد شود.

خسروپناه عنوان کرد: در دولت شهید رئیسی در حوزه‌های مختلف از جمله عدالت‌محوری و توجه به نقاط محروم در حوزه سلامت کار شد و این، اتفاق خاصی بود.  شهید رئیسی هشت بار به خوزستان سفر کرد و به مناطقی مانند احمدفداله رفت که تا قبل از دولت او هیچ وقت حتی معاون وزیر در این مناطق حضور پیدا نکرده بود و اکنون مرکز جامع سلامت این منطقه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این نگاه در دانشگاه وجود داشت که توجه خاصی به محرومیت‌زدایی داشته باشیم و خدمات گسترده‌ای در این حوزه ارائه شد به گونه‌ای که ۲۲ هزار خدمت رایگان تخصصی و فوق تخصصی و دندانپزشکی ارائه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: همچنین در کل کشور بیش از ۴ هزار پروژه بهداشتی اجرا و بیش از ۳ هزار پروژه بهره‌برداری شد. در دزفول هم ۵۰ پروژه آغاز شد که ۲۶ پروژه از این تعداد در حوزه محرومیت‌زدایی بودند و از بیشتر این پروژه‌ها بهره‌برداری شده است.

خسروپناه با تاکید بر لزوم داشتن نگاه جامع به حوزه سلامت در دولت آینده گفت: با توجه به اینکه امنیت غذایی همه حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در دولت سیزدهم برای نخستین بار سند امنیت غذایی در شورای انقلاب فرهنگی رقم خورد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار