تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۹۵۶۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس‌جمهور منتخب باید اسلام‌شناس باشد/ شهید رییسی کار را برای رییس جمهور بعدی سخت کرد
 

دبیرکل جبهه پایداری گفت: یکی از حسن‌های آیت الله رییسی، اسلام شناسی و فقیه بودن این شهید بود لذا انتظار می‌رود که رییس‌جمهور بعدی در مسیر اسلام گام بردارد.

 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی روز چهارشنبه در مراسم اربعین شهدای خدمت در مسجد ارشاد اهواز اظهار کرد: جمهوریت و اسلامیت ۲ پایه بسیار مهم نظام است که باید آنها را حفظ کرده و اجازه ندهیم این ۲ پایه متزلزل شود.

وی با بیان اینکه جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد افزود: به فرمان امام راحل، ۴۷ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات برگزار شد و تمامی کشور در صحنه حاضر شدند که اتفاق بسیار بزرگی بود.

دبیرکل جبهه پایداری گفت: با گذشت ۴۶ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تقریبا هر یک سال و نیم، یک انتخابات برگزار شد که در هیچ جای جهان این موضوع انجام نمی شود.

وی افزود: رییس‌جمهور خوب، باید ویژگی‌هایی داشته باشد که شاخصه‌های آن را مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) بیان کرده‌اند و باید بر این اساس سنجیده شوند.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه شهید رییسی یک بچه مسلمان و اسلام شناس واقعی بود و همین امر موجب موفقیت وی شد گفت: بی شک کاندیدایی موفق است که راه اسلام را در پیش گرفته و مطیع امر رهبری باشد.

وی با اشاره به اینکه شهید رییسی کار را برای رییس جمهور بعدی سخت کرد افزود: شهید رییسی یک دشمن شناس خوب بود و شناخت خوبی از آمریکا و اروپا داشت. این شهید بزرگوار به خوبی می دانست که مهد تمدن در اسلام و مسلمانی است به همین دلیل هیچ گاه به آمریکایی ها باج نمی داد.

دبیرکل جبهه پایداری گفت: برای یک انتخاب اصلح باید به نگرش و اعتقاد کاندیدا به اسلام توجه کرد همچنین باید بدانیم که اطرافیان آنها چه کسانی هستند.

وی افزود: عملکرد برخی از مسئولان نباید به پای اسلام گذاشته شود همچنین نباید نسبت به اتفاقات و وقایع کشور از جمله انتخابات بی‌توجه بود بلکه باید به پای صندوق‌های رای رفت و به فرد اصلح رای دهیم.

آقاتهرانی گفت: حضور در انتخابات ضامن اقتدار کشور و عامل هراس دشمنان است البته باید فردی را انتخاب کرد که همچون شهید رییسی ولایت مدار بوده و به خواسته‌های حضرت آقا به عنوان قوانین بالادستی نگاه کند.

دبیرکل جبهه پایداری گفت: اگر آمریکایی‌ها برای یک ساعت، زورشان به این کشور می‌رسید از هیچ چیزی دریغ نمی‌کردند لذا باید فرد شایسته را برگزید تا همچنان بر اقتدار این کشور اضافه شود.

وی افزود: بی شک اگر هر یک از مسئولان ، کار خود را به خوبی انجام دهند، مشکلات به مراتب کاهش یافته و به عنوان مثال همین شهر اهواز نمونه می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار