تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۹۵۶۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
رئیس جمهور آینده توسعه پایدار زیست محیطی را پیگیری کند

  مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: دیدگاه رئیس جمهور آینده در حوزه محیط زیست باید به جای بهره‌کشی از سرزمین، توسعه پایدار باشد.

داود میرشکار  با دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در رویداد انتخابات اظهار کرد: انتخابات یکی از شمول جمهوری اسلامی ایران است و همه مردم باید برای تعیین رئیس جمهور و سرنوشت کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: مردم در این جامعه زندگی می‌کنند و از چالش‌های محیط خود خبر دارند و از عملکرد و برنامه‌های کاندیداها هم اطلاع دارند، بنابراین باید وارد صحنه شوند تا با انتخاب درست شاهد ایران قوی و پویا باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از نظر عمومی رئیس جمهور آینده باید فردی فعال، پرکار، آگاه و منطبق با مبانی انقلاب باشد. همچنین از نظر تخصصی، دیدگاه رئیس جمهور آینده در حوزه محیط زیست باید به جای بهره‌کشی از سرزمین، توسعه پایدار باشد.

لزوم توسعه کسب و کارهای سبز و سازگار با محیط زیست

میرشکار عنوان کرد: همچنین انتظار می‌رود رئیس جمهور آینده از ظرفیت‌های موجود برای اشتغال استفاده کند، توسعه کسب و کارهای سبز و سازگار با محیط زیست یکی از این کارها است که از تخریب محیط زیست پیشگیری می‌کند.

وی افزود: به جای اینکه مردم هزینه‌های گزافی برای درمان بپردازند باید مبارزه بیولوژیک به جای  مبارزه شیمیایی در مزارع و جاهایی که امنیت غذایی کشور تامین می‌شود، تقویت شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: انتظار می‌رود رئیس جمهور آینده در خصوص آموزش همگانی، برنامه‌های مناسبی داشته باشد تا مردم به اجرای برنامه‌های محیط زیستی کمک کنند.

جلوگیری از ورود آلودگی به رودخانه‌های خوزستان

میرشکار عنوان کرد: یک‌سوم رودخانه‌های کشور در خوزستان قرار دارند بنابراین باید از ورود پساب‌های شهری و روستایی، فاضلاب‌های صنعتی و زهاب‌های کشاورزی به محیط جلوگیری شود. بستر رودخانه‌ها می‌تواند در حوزه امنیت غذایی مولد باشد و در حوزه گردشگری نیز ارزآوری داشته باشد اما متاسفانه در خوزستان بیشتر منابع آبی، آلوده هستند که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

وی افزود: خوزستان در حوزه محیط زیست و اقتصادی ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم خوزستان بتوانند از این ظرفیت‌ها به گونه‌ای استفاده کنند که منجر به توسعه پایدار سرزمین شود و سلامتی مردم به خطر نیفتد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار