تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۹۴۸۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقال "کربن بلک" به خارج از اهواز تا ۳ سال آینده
انتقال "کربن بلک" به خارج از اهواز تا 3 سال آینده

مدیرکل سازمان محیط زیست خوزستان گفت: پس از گذشت ۱۰ سال فرآیند انتقال کارخانه کربن بلک رقم خورده و تا ۳ سال آینده این شرکت به خارج از اهواز منتقل می‌شود.

  داوود میرشکار صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با اشاره به شعار این هفته،گفت: شعار سال هفته محیط زیست امسال، "سهم من در تداوم حیات" نامگذاری شده است.

وی به اقدامات انجام شده این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در تنها جنگل های باقی‌مانده بین النهرین در روی زمین، تکثیر گوزن زرد صورت گرفت و این موضوع نشان دهنده آمادگی زیستگاه برای تکثیر گونه‌های جانوری است.

میرشکار تصریح کرد: این کار با مشارکت مردم صورت گرفت و اگر مشارکت مردم نبود شاهد این موفقیت‌ها نبودیم.

مدیر کل محیط زیست خوزستان گفت: این زیستگاه برای لاک‌پشت فراتی، پلنگ، خرس قهوه‌ای و گونه‌های دیگر نیز آماده شده که با همکاری مردم در حال انتقال این گونه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش کردیم با نصب دوربین‌های تله‌ای در زیستگاه پلنگ، معرفی آهو به منطقه حفاظت شده دیمه و مهار آتش سوزی‌ها زیستگاه را امن کنیم.

میرشکار درباره آتش سوزی‌های اخیر در حاشیه جاد‌ه‌ها و مزارع کشاورزی هم گفت: از ابتدای امسال حدود 26 مورد آتش سوزی در سطح 378 هکتار رخ داد.

مدیر کل محیط زیست خوزستان تاکید کرد: 90 درصد از آتش سوزی‌ها عمدی است و با گرم شدن هوا و شدت باد نیز شدت آتش‌سوزی‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی به اقدامات بنیادی در حوزه محیط زیست انسانی اشاره کرد و گفت: در راستای حفظ محیط زیست انسانی، تصویب طرح جامع مدیریت پسماندهای استان صورت گرفت و در خوزستان 12 زون برای طرح جامع پسماند در نظر گرفته شده است.

میرشکار افزود: همچنین ساماندهی محل دفن بهداشتی زباله‌های شهرهای خوزستان، اجرای طرح آموزشی خوزستان پاک و تصویب بازنگری و تدوین طرح کاهش آلودگی شهرهای اهواز و ماهشهر اقدامات موثری در حفظ محیط زیست انسانی هستند که صورت گرفته است.

مدیر کل محیط زیست خوزستان درخصوص کاهش روزهای آلوده گفت: امسال شاهد توقف مازوت‌سوزی در راستای کاهش آلودگی هوا و افزایش روزهای قابل قبول به میزان 50 درصد نبست به سال گذشته بودیم.

وی افزود: در این راستا اجازه ندادیم که در روزهای بحرانی سوزاندن مزارع نیشکر صورت گیرد و تلاش کردیم آتش سوزی‌های حوزه پسماند را کنترل کنیم.

میرشکار به انتقال شرکت کربن بلک پس از گذشت 10 سال به خارج از کلانشهر اهواز اشاره کرد و گفت: فرآیند انتقال کارخانه کربن بلک پس از 10 سال رقم خورد و در شهرک صنعتی شماره 5 اهواز زمین مورد نظر اختصاص یافت.

مدیر کل محیط زیست خوزستان تصریح کرد: اکنون عملیات اجرایی و آماده سازی در حال انجام است و طبق برنامه زمانبندی شده تا 3 سال آینده کارخانه به شهرک صنعتی شماره 5 اهواز منتقل می شود.

وی ادامه داد: برای پایش پیشرفت انتقال شرکت کربن بلک برنامه زمانبندی 3 ماهه در نظر گرفته شده است.

میرشکار درخصوص برخورد با متخلفان گفت: 703 نفر متخلف شکار صید در سال گذشته مجازات شده و رفع تصرف 354 هکتار از اراضی حفاظت شده نیز صورت گرفت.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار