تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۹۵۱۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان خبر داد
استمرار رتبه نخست خوزستان در تولید گندم و چغندر در دولت سیزدهم
استمرار رتبه نخست خوزستان در تولید گندم و چغندر در دولت سیزدهم

  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از دستیابی به رکورد تولید گندم و چغندرقند در کشور و استمرار رتبه نخست خوزستان در این زمینه در دولت سیزدهم خبر داد.

محمد راضی‌جلالی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم و کسب رتبه نخست استان در تولید گندم و چغندرقند، اظهار کرد: میزان خرید گندم از کشاورزان در سال پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم، یعنی در سال ۱۳۹۹-۱۴٠٠، یک میلیون و ۸۰ هزار تن بوده که این میزان در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱، به یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن رسید و در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، به میزان یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: به عبارتی میزان تولید گندم در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵۹ درصد افزایش داشته است.

راضی‌جلالی با اشاره به دستیابی به رکورد حمل محصول گندم در کشور عنوان کرد: فرآیند برداشت گندم در سطح استان در حال انجام است و تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان یادآور شد: با توجه به وقوع پدیده بارشی بی‌سابقه همزمان با بازه زمانی برداشت گندم، با بسیج همگانی دستگاه‌ها، نهادها و بخش خصوصی رکورد حمل بار محصول گندم به میزان تقریبا ۸۰۰ هزار تن در بازه زمانی ۸ روز، در کشور به استان خوزستان اختصاص یافت.

وی در خصوص دستیابی به رکورد برداشت محصول چغندرقند، بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با بیش از ۲۲ هزار هکتار سطح زیر کشت و تخمین تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول چغندر قند، استان خوزستان در این زمینه نیز رکورددار تولید در کشور است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار