تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۹۳۹۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسایی ‌چند نفر از عاملان آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های کرخه
 
شناسایی ‌چند نفر از عاملان آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های کرخهآتش سوزی در جنگل‌های کرخه

 چند نفر از عاملان ایجاد آتش‌سوزی در مزارع کشاورزی که منجر به آتش گرفتن جنگل‌های کرخه شده بود، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه شناسایی شدند.

محمد الوندی رئیس اداره پارک ملی کرخه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در پی وقوع دو مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های پارک ملی کرخه در حوزه شهرستان کرخه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره‌ بلافاصله در محل‌ حریق حاضر شدند و ابتدا با توجه به حساسیت زیستگاه و جلوگیری از افزایش حریق با امکانات و ادوات آتش‌نشانی آتش را مهار کردند.

وی ادامه داد: با تحقیقات و بررسی محل‌ مشخص شد که آتش از اراضی کشاورزی مجاور که مالکان آن‌ها برای‌ آماده‌سازی زمین برای کشت تابستانه اقدام به آتش زدن کاه و کلش گندم کرده بودند به اراضی جنگلی پارک ملی کرخه سرایت کرده است.

رئیس اداره پارک ملی کرخه گفت: در این خصوص چهار نفر از مالکان اراضی کشاورزی شناسایی شدند و مستندات لازم‌ برای‌ ارسال گزارش به مقام‌ قضایی تهیه شد.  

وی بیان کرد: این دو حادثه ۲ هکتار از اراضی پارک‌ ملی کرخه دچار حریق شد و برآورد می‌شود که بیش از ۵۰ اصله درخت و ۱۶۰ اصله نهال از گونه‌های گز، پده و سریم بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد سوخته باشند

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار