تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۹۳۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهار آتش در دو منطقه حفاظت‌شده خوزستان
مهار آتش در دو منطقه حفاظت‌شده خوزستانعکس از آرشیو

 معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از مهار آتش در دو منطقه حفاظت‌شده کرخه و کرایی خبر داد.

سید عادل مولا  اظهار کرد: منطقه حفاظت‌شده کرخه موسوم به بیشه‌زار بیت قشم در هفته گذشته دچار آتش‌سوزی شد که در پی آن، عملیات اطفای حریق از ساعت‌های اولیه توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست و همیاران آغاز شد و تا خاموشی کامل آتش ادامه یافت.

وی افزود: این آتش‌سوزی تقریبا در نیم هکتار اتفاق افتاد و با توجه به پوشش گیاهی متراکم بیشه‌زار، حریق به سرعت توسعه‌ یافت اما با حضور به موقع و هوشیاری ماموران، آتش در ساعات اولیه مهار شد.

مولا با بیان اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است، گفت: بیشه‌زار بیت قشم در حوزه استحفاظی بخش مرکزی شهرستان حمیدیه، مسیر خسرج در نوار ساحلی رودخانه کرخه در منطقه مرزی بین شهرستان حمیدیه و شهرستان کرخه واقع شده است. این منطقه با ۸۰ هکتار مساحت دارای پوشش گیاهی متراکم است و زیستگاه طبیعی جانوران و پرندگان بومی منطقه محسوب می‌شود.

مهار آتش در منطقه حفاظت‌شده کرایی

وی افزود: در هفته گذشته با اعلام گزارش‌های محلی و تایید ماموران گشت و کنترل، موضوع وقوع حریق در حوالی روستای نفت سفید پلاک درب خزینه واقع در منطقه حفاظت‌شده کرایی اطلاع‌رسانی شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با حضور به موقع ماموران و همکاری جوامع محلی بعد از ۱۰ ساعت تلاش، آتش خاموش شد، اما متاسفانه در این آتش‌سوزی حدود ۱۰ هکتار و ۳۰۰ اصله درخت و بوته سوخته شد. 

وی با اشاره به کمک محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده کرایی در این ماموریت بیان کرد: نفت سفید، روستایی در دهستان گزین بخش رغیوه شهرستان هفتکل در استان خوزستان است. پوشش گیاهی منطقه به طور کلی مرتعی و بسیار متنوع است و عمده پوشش گیاهی و شاخص پوشش گیاهی این منطقه را درخت کنار تشکیل می‌دهد.

مولا گفت: گرم شدن هوا و خشک شدن مراتع، سهل‌انگاری انسانی، آتش زدن پسماندهای کشاورزی و عوامل محیطی، علت‌های وقوع حوادث آتش‌سوزی در مناطق هستند که با اطلاع‌رسانی جوامع محلی و آموزش‌های مربوطه، می‌توان از این موضوع جلوگیری کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار