تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۲۹۳۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک فعال فرهنگی:
اهالی فرهنگ و ‌رسانه‌ درمورد قهرمانان دفاع مقدس تولید محتوا کنند
اهالی فرهنگ و ‌رسانه‌ درمورد قهرمانان دفاع مقدس تولید محتوا کنند

  یک فعال فرهنگی و هنری می‌گوید: اهالی فرهنگ، هنر، ادبیات و رسانه باید با بهره‌گیری از هنر خود بیش از پیش به تولید محتوا در مورد قهرمانان دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر بپردازند.

رضا کیانی اضافه کرد: به تصویر کشیدن قهرمانان دفاع ‌مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر از جانب هنرمندان، ادیبان و اهالی رسانه مسئولیت آن‌ها را در برابر نسل امروز و نسل‌های بعدی دوچندان می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که هم‌اکنون و با گذشت زمان باید به ناگفته‌های پیشکسوتان عرصه دفاع ‌مقدس دست پیدا کنیم، افزود: باید به آن‌ها از زاویه هنر در یک فعالیت خلاقانه هنری بپردازیم.

او با اشاره به این‌که در حوزه هنرهای نمایشی، سینما و سایر شاخه‌های ادبی و هنری به مساله آزادسازی خرمشهر پرداخته شده، بیان کرد: اهرم هنر و هنرمند تولید اثر است و هنرمند باید با تولید اثر حرف خود را بزند.

کیانی با تاکید بر این‌که مستندنگاری‌ در خصوص سالروز آزادسازی خرمشهر بیشتر تقویت‌ شود گفت: پیشکسوتان عرصه مقاومت و راویان دریادل و حماسه‌آفرینی در خرمشهر هستند که خاطرات بسیاری از روزهایی که توام با آه و اشک و سوز و آتش و امید بودند، دارند. از این رو، خاطرات پیشکسوتان عرصه مقاومت که در حماسه آزادسازی خرمشهر در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند باید توسط هنرمندان ثبت شود.

این فعال فرهنگی و هنری با بیان این‌که باید نگاه پویا و روزآمد داشته باشیم، افزود: مستندات جدید و ناگفته‌هایی را که پیرامون حماسه آزادسازی خرمشهر به دست می‌آوریم را باید بتوانیم در دل آثار هنری و ادبی امروزی به مخاطب ارایه دهیم.

او با بیان این‌که حوزه حماسه بخش درخور اعتنایی از ادبیات و هنر هر کشور است، گفت: بیشتر کشورهای جهان در صفحات تاریخ خود به دنبال کلمات و سطرهایی از افتخارات کشور خود هستند و این در حالی است که سراسر تاریخ کشور ما افتخار و حماسه است. با نگاه عمیق روشنگر و حقیقت‌جو هنرمند می‌توانیم مباحث گره‌خورده با افتخارات حماسی سرزمین خود را با زبان هنر متجلی کنیم.

وی ادامه داد: آثار مرتبط با حوزه دفاع مقدس باید مورد تحلیل نیز قرار بگیرند، زیرا خلق آثار هنری در این خصوص باید با پیوستگی و پایداری تداوم پیدا کند و تقویت شود.

این هنرمند هنرهای نمایشی با بیان این‌که باعث خرسندی و امید است که نسل امروز نیز دغدغه تجلی حماسه‌های ملی را دارد و با تاکید بر این‌که انگیزه نسل امروز باید تقویت شود، اضافه کرد: از این رو، تولید آثار هنری در خصوص سالروز آزادسازی خرمشهر می‌تواند تاثیر خود را بر فضای فکری و فرهنگی جامعه به نحو مطلوبی برجای بگذارد.

کیانی با بیان این‌که حماسه آزادسازی خرمشهر جلوه‌ای روشن از وحدت کلمه، نیت خالصانه و دمیدن روح حماسی مبتنی بر ایمان بود، افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر در شرایط و برهه‌ای حساس از تاریخ ایران سرافرازانه رقم خورد.

او اضافه کرد: جان‌های عزیزی که در راه آزادسازی خرمشهر و سربلندی و عزت ایران فدا شدند، در واقع تجلی بی‌نظیری از روحیه ایمان، غیرت و وحدت بین نیروهای سپاه و نیروهای ارتش در عملیات فتح‌المبین بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار