تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۹۳۹۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکمیل پل ارتباطی دهستان‌های بخش سوسن ایذه نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است
تکمیل پل ارتباطی دهستان‌های بخش سوسن ایذه نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

 رییس عمران اداره کل امور عشایر خوزستان گفت: برای تکمیل پل ارتباطی دهستان‌های بخش سوسن ایذه ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مجتبی درخشیده روز شنبه در گفت وگوی رسانه‌ای بیان کرد: طرح احداث جاده میانبر و پل ارتباطی دهستان‌های غربی و شرقی بخش سوسن ایذه به عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان محسوب می‌شود عملیات اجرایی آن از ۲ ماه پیش آغاز شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسیر یکی از ایلراه های عشایری خوزستان است اداره کل امور عشایر تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه کرده است.

 

رییس عمران اداره کل امور عشایر خوزستان تکمیل این طرح را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و اظهار امیدواری کرد با تکمیل این طرح ترد عشایر در راستای محرومیت زدایی تسهیل شود.

درخشیده تصریح کرد: با احداث این پل و جاده، فاصله دسترسی به روستا حدود ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و راه دسترسی به روستاهای عشایری پایین‌دست رودخانه نیز هموار می‌شود.

  تردد در مناطقی از بخش سوسن شهرستان ایذه به دلیل وجود رودخانه کارون تنها با قایق امکان‌پذیر است و اهالی ساکن در روستاهای این منطقه که به قایق دسترسی ندارند ناچار باید مسافت حدود ۲ ساعته ای را طی کنند تا رودخانه را دور زده و با عبور از پلی در فاصله ای بسیار دور راهی مقصد شوند؛ این در حالی است که با احداث این پل مشکل تردد اهالی این منطقه برطرف خواهد شد.

بخش سوسن یکی از بخش‌های سه گانه شهرستان ایذه در استان خوزستان ایران است که به دو دهستان غربی و شرقی تفکیک می‌شود و با رودخانه‌ کارون از یک‌دیگر جدا می‌شوند.

این بخش از نقاط گردشگری ایذه و خوزستان محسوب می‌شود که در فاصله ۴۰ کیلومتری مرکز شهر ایذه واقع شده است.

تکمیل این پل موجب رونق گردشگری منطقه نیز خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار