تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۳۹۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۲ تیم بازرسی حوزه‌های امتحانات نهایی خوزستان را بررسی می‌کنند
۲۲ تیم بازرسی حوزه‌های امتحانات نهایی خوزستان را بررسی می‌کنند

  مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه استان جایگاه سوم کشور در تعداد دانش آموز را دارد گفت: بیشترین حوزه‌های امتحانات نهایی کشور در خوزستان است که با توجه به گستردگی و حساسیت این موضوع ۲۲ تیم بازرسی در حال بررسی حوزه های برگزاری امتحانات نهایی هستند.

 عبدالله حبیبی شنبه در گفت و گوی رسانه‌ای در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزی در استان بیان کرد: ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در ۵۸۰ حوزه در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

وی گفت: از ۲ ماه گذشته تمهیدات لازم برای آماده‌سازی حوزه‌های امتحانات نهایی انجام شده است و از هفته گذشته تیم‌های بازرسی از ۴۰ منطقه آموزشی بازدید کردند.

حبیبی در ادامه با بیان اینکه تیم‌های بازرسی مسائل و مشکلات حوزه‌های امتحانی را بررسی می‌کنند اظهار کرد: تا کنون هیچ مشکلی از حوزه امتحانات نهایی استان دریافت نشده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: دانش‌آموزان در محیطی امن و آرام بر سر جلسه امتحانات حضور می‌یابند.

 

وی افزود: سالن‌های امتحانات مجهز به دوربین و سیستم‌های سرمایشی هستند تا دانش‌آموزان در محیطی امن و با آرامش به امتحان بپردازند.

حبیبی تاکید کرد: از خانواده‌ها انتظار می‌رود که دانش‌آموزان به موقع در محل امتحان حضور یابند، در صورتی که دانش‌آموزی در زمان مقرر شرکت نکند از امتحان دادن محروم می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: امتحانات نهایی با ایجاد سابقه تحصیلی برای دانش آموزان، و در رتبه کنکور اثر گذار است که امیدواریم دانش‌آموزان استان با کسب نمرات خود در آزمون، امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور را داشته باشند.

 امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی دانش‌آموزی در سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود.

نمرات امتحانات نهایی تا ۷۰ درصد بر رتبه کنکور دانش‌آموز اثر گذار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار