تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۹۰۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر
برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر

 رئیس اداره دامپزشکی شوشتر از برخورد با عاملان کشتار غیرمجاز دام در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

علی حسنکی پور اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان خوزستان، اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری وسایل و ابزار متخلفان اقدام می‌کند.  

وی افزود: کشتار غیرمجاز دام عاملی برای تهدید سلامت جامعه انسانی است. صحت و سلامت این دام‌ها مورد تایید دامپزشکی نیست و کشتار آن‌ها به صورت کاملا غیر بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: کشتار غیر مجاز دام و عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب می‌شود و دامپزشکی با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی، به طور جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها برخورد می‌کند.  

وی هم چنین در خصوص بازدیدها و نظارت‌های بهداشتی اداره دامپزشکی، عنوان کرد: از اماکن توزیع گوشت که پروانه صنفی دارند و کشتارگاه‌های زیر نظر دامپزشکی در قالب اکیپ‌های نظارتی، بازدید به عمل آمده و افرادی که تهدید کننده سلامت مردم هستند از طریق دستگاه قضائی با آن‌ها برخورد می‌شود و ابزارآلات و لاشه کشتار ضبط شده و مورد برخورد قضایی و بازدارنده قرار می‌گیرند. 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار