تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۹۲۲۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: شوش برای ارتقای خدمت رسانی به زائران اربعین نیاز به اعتبار استانی دارد

  فرماندار شوش با بیان اینکه این شهرستان از جمله محورهای اصلی تردد زائران اربعین است، گفت: ارتقای خدمت و بهبود زیرساخت های لازم به زائران اربعین در این شهرستان نیاز به تخصیص اعتبارات استانی و ملی دارد.

 محسن حویزه روز شنبه در نشست ستاد اربعین شوش در سالن نشست های فرمانداری این شهرستان، بیان کرد: یکی از گلایه مندی های شوش در سال گذشته،‌ تخصیص نیافتن اعتبار لازم برای ارایه خدمات بهتر به زوار اربعین بود.

وی شوش را شاهراه حرکتی زائران اربعین برای دسترسی به مرزهای خوزستان دانست و ادامه داد: شوش محور ترانزیتی اصلی عبور زائران حسینی است و در ایام اربعین صدها هزار زائر از محورهای شوش تردد و از زیرساخت های آن بهره مند می شوند که تخصیص اعتبار خاص به این شهرستان مورد انتظار است.

فرماندار شوش با تاکید بر بسیج تمام ظرفیت های شوش برای ارتقای خدمت رسانی به زائران اربعین افزود: کمیته های مختلف ستاد اربعین شوش ماموریت دارند نسبت به احصاء کمبودها و رفع نیازهای موجود در ایام اربعین از امروز برنامه ریزی و مسایل را در استان پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: برخی شهرستان های اطراف که در مسیر ترانزیتی اربعین نبودند سال گذشته با پیگیری هایی که انجام دادند موفق به اخذ اعتبارات خوبی برای بهبود زیرساخت های خود شدند که پیگیری برای تخصیص این اعتبارات به شوش نیز در دستور کار است.

حویزه با تاکید بر لزوم بهبود زیرساخت ها و ایمن سازی محورهای اصلی عبور زائران در این شهرستان ادامه داد: تجهیز اورژانس جاده ای، ‌بازسازی اساسی کارخانه یخ شوش، احداث و آماده سازی سرویس های بهداشتی و حمام ثابت و سیار، ورود و انبار کالاهای اساسی مورد نیاز،‌ جانمایی موکب ها و همچنین احداث ایستگاه موکب در ورودی شهر شوش از جمله اقداماتی است که باید به سرعت در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد.

وی با اشاره به تعیین شوش به عنوان معین مرز چذابه گفت: سال گذشته ضمن ارایه خدمات مناسب به زائران توسط موکب های شوش مستقر در مرز، تامین آب شرب مرز نیز به عهده شوش بود که این مهم به خوبی انجام شد که باید این اقدام ها امسال ارتقا یابد.

شوش پایتخت موکب های خوزستان است

فرماندار شوش ادامه داد: شوش علاوه بر اینکه محور اصلی تردد زائران اربعین در خوزستان است،‌ در روز های منتهی به اربعین خواستگاه خیل عظیم جاماندگان اربعین از سراسر استان در حرم دانیال نبی(ع) است که باید همزمان استقرار موکب ها در شهر و مسیرهای منتهی به این حرم شریف و ارتقای زیرساخت های خدماتی و رفاهی زائران مورد توجه باشد.

وی افزود: حرم حضرت دانیال نبی(ع) به صورت سنتی همه ساله در روز اربعین میزبان بیش از 250 هزار زائر است که خود را از شهرهای اطراف به شوش می رسانند لذا ارایه خدمات به این زائران نیاز به برنامه ریزی مناسب است.

حویزه، شوش را پایتخت موکب های خوزستان دانست و ادامه داد: موکب های شوش علاوه بر استقرار در سطح شهر به ویژه مسیرهای منتهی به حرم دانیال نبی(ع) و محورهای اصلی ترانزیتی عبوری زائران،‌ در مرز چذابه نیز مستقر هستند که این نشان از ظرفیت های بالای شوش در خدمت رسانی به زائران ابعین است.

وی ادامه داد: علاوه بر محور اصلی ترانزیتی،‌ بخشی از زائران از مسیر فتح المبین برای حرکت به سمت چذابه اقدام می کنند که ترمیم آسفالت و ایمن سازی این محور نیاز درحال پیگیری است.

 در این نشست مقرر شد کارگروه های تخصصی ذیل ستاد اربعین شهرستان شوش با تقسیم کار میان دستگاه ها تشکیل شوند.

اربعین امسال مصادف با یکشنبه چهارم شهریور ماه است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار