تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۹۰۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید بیش از ۱۶ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از اسکله‌های بندر خرمشهر

  مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از اسکله‌های گردشگری در رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: از آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفندماه) تاکنون ۱۶ هزار و ۳۶۹ نفر از اسکله‌های گردشگری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بازدید کردند.

 علی عسکری سه‌شنبه در گفت‌وگوی خبری با تاکید بر اینکه طرح سفرهای دریایی نوروزی تا ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، افزود: محدوده طرح ایمنی سفرهای نوروزی در رودخانه کارون از ابتدا دهانه کارون تا انتهای پل آزادی خواهد بود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: توزیع جلیقه نجات، نظارت بر رعایت نکات ایمنی از سوی شناورها و همچنین ورود برای انجام عملیات نجات در صورت بروز مشکل، بخشی از وظایف اداره کل بندر و دریانوردی برای رقم خوردن تجربه‌ای شیرین از تفریح‌های آبی در شهرستان خرمشهر است.

وی افزود: هشت پست اسکله در چهار نقطه رودخانه کارون در سال‌های گذشته در راستای توسعه و رونق زیرساخت‌های گردشگری دریایی شهر با تکیه بر توان و دانش متخصصان داخلی توسط بندرخرمشهر احداث شد.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

 

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار