تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۸۹۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای کشور، سرنشین غیر راننده هستند

  معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده ای کشور معادل هشت هزار نفر مربوط به سرنشینان غیر از راننده است.

 رضا اکبری یکشنبه شب در آیین بهره برداری و آغاز به کار پروژه‌ های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: در یک دهه گذشته طرحی توسط پلیس راه، با عنوان همیاران پلیس آغاز شد که بیشتر روی کودکان و نوجوانان تمرکز داشت.

وی با اشاره به تاثیر سرنشینان در تصادفات جاده ای افزود: امروزه در دنیا کارهای مطالعاتی بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و ما نیز به خاطر اهمیت موضوع، پویش همراهان سفر را طراحی کردیم به این شکل که سرنشینان در طول سفر، راننده را هوشیار نگه دارند.

در ادامه محمد خانچی معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: خوزستان همواره مورد توجه دولت مردمی آیت الله رییسی بوده و تاکنون‌ هشت بار به این استان سفر کرده است.

وی افزود: کارهای بسیار بزرگ و فاخری در حوزه مسکن و راه خوزستان اجرا شده که برکات آن را در روزها و ماه های آینده نمایان می شود.

خانچی گفت: در ایام اربعین امسال با وجود افزایش تعداد زائران، سطح خدمات مطلوب‌تر و حوادث رانندگی کمتر بود که این امر حاصل تلاش عزیزانمان در مجموعه راهداری استان است.

وی بیان کرد: وزات راه و شهرسازی توجه ویژه ای به استان داشته و امیدواریم همچنان شاهد توسعه در بخش های مختلف استان باشیم.

همچنین، محمد جولانژاد مدیرکل سازمان راهداری استان خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۹۴۰ کیلومتر نگهداری راه های استان را انجام دادیم که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۵۶ درصد رشد داشته است.

وی شاخص سلامت راه در استان را ۷۶ درصد عنوان کرد و افزود: با پروژه هایی که در دست اقدام است، سلامت راه های استان به ۸۱ درصد افزایش می یابد.

جولانژاد گفت: ۶۵۰ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان دارای خرابی‌های شدید هستند که یکی از اولویت های ما در سال آینده برطرف کردن این خرابی ها است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، کار خط کشی ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های استان انجام شده در حالی که در سال ۱۴۰۰ و در همین بازه زمانی فقط ۱۷۰۰ کیلومتر خط کشی راه‌ها را داشتیم.

مدیرکل سازمان راهداری خوزستان گفت: در سال جاری حدود ۴۵ کیلومتر حفاظ ایمنی در محورهای مواصلاتی استان نصب شده همچنین ۵۵ کیلومتر روشنایی طولی به بهره برداری رسید.

وی به بهره برداری ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در استان اشاره کرد و افزود: استان خوزستان ۱۲۶۰ کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت دارد همچنین ۲۷۶ کیلومتر از راه‌های منتهی به روستاهای بالای ۵۰ خانوار فاقد آسفالت هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار