تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۸۵۸۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مربی وزنه برداری:
دهدار المپیکی نشود، خوزستان تا ۱۰ سال آینده وزنه‌بردار المپیکی نخواهد داشت/ به او کمک ویژه شود
 
دهدار المپیکی نشود، خوزستان تا ۱۰ سال آینده وزنه‌بردار المپیکی نخواهد داشت/ به او کمک ویژه شود

ایسنا/خوزستان یک مربی وزنه برداری بر لزوم حمایت مسئولان ورزش خوزستان از رضا دهدار برای رسیدن به المپیک و کسب مدال در این رقابت ها تاکید کرد و گفت: خوزستان اگر مدال المپیک می خواهد همه باید برای کمک به دهدار پای کار بیایند.

جواد نادری در گفت و گو با ایسنا درباره نایب قهرمانی تیم مناطق نفت خیز جنوب در لیگ برتر بزرگسالان و قهرمانی این تیم در بخش جوانان، اظهارکرد: خوشبختانه وزنه برداران ما در هفته پایانی نیز وزنه های خوبی را بالای سر بردند. البته تیم ما در حالی امسال رقابت خوبی را به نمایش گذاشت که بیشتر از وزنه برداران جوان بهره می بردیم و نفراتی هستند که در حال رشد در این رشته هستند و بی شک در سال های آینده نفرات اصلی تیم ملی خواهند شد.

پس از ۷ سال در رده سنی بزرگسالان روی سکو رفتیم

وی با قدردانی از حمایت های باشگاه مناطق نفت خیز جنوب، ادامه داد: امسال واقعا نتیجه خوبی گرفتیم و مناطق نفت خیز جنوب پس از هفت سال در رده سنی بزرگسالان روی سکو ایستاد. ضمن این که از نظر بودجه ای شاید ما حتی نصف تیم های ملی حفاری و ذوب آهن هم هزینه نکردیم. بودجه ما خیلی کم بود اما وزنه برداران تیم ما بسیار خوب کار کردند و ان شاءالله سال آینده با بودجه بیشتر بتوانیم با تیم بهتری در لیگ شرکت کنیم.

دهدار المپیکی نشود، خوزستان تا ۱۰ سال آینده وزنه‌بردار المپیکی نخواهد داشت/ به او کمک ویژه شود

مکوندی وزنه‌هایی را ثبت کرد که تا حالا از او ندیده بودیم

سرمربی تیم وزنه برداری مناطق نفت خیز جنوب درباره سطح لیگ و مطرح شدن برخی انتقادات به روند برگزاری لیگ، گفت: با توجه به نفرات جدیدی که در لیگ حضور پیدا کردند و رکوردهای خوبی که به ثبت رسید، به نظرم سطح لیگ خوب بود. در تیم ما چند وزنه بردار جوان مان توانستند با وزنه برداران به نام ایران رقابت خوبی داشته باشند. مثلا علی مکوندی وزنه‌هایی را ثبت کرد که تا حالا از او ندیده بودیم. ابوالفضل زارع هم که یک نوجوان است، در جمع مدعیان وزنه هایی را بالای سر بود که بسیار خوب بودند.

باید فولاد، استقلال و پرسپولیس هم به وزنه برداری ورود کنند

وی ادامه داد: به هر حال لیگ از نظر رکوردی خوب بود اما از نظر این که چند سال است لیگ با همین تعداد تیم برگزار می شود، نیاز است که طرح جدیدی برای برگزاری لیگ باشد و تعداد تیم ها بیشتر شود. البته باید از تیم های نظامی برای حضور در لیگ وزنه برداری تشکر کرد. این تیم ها دین بزرگی بر گردن وزنه برداری ایران دارند و بسیار به وزنه برداران و این رشته کمک کرده اند. به هر حال باید با باشگاه هایی چون فولاد، استقلال و پرسپولیس هم برای ورود به وزنه برداری صحبت شود تا این باشگاه ها هم پای کار بیاید و هزینه ای هم برای آن ها در برنخواهد داشت.

دهدار المپیکی نشود، خوزستان تا ۱۰ سال آینده وزنه‌بردار المپیکی نخواهد داشت/ به او کمک ویژه شود

نبود پخش تلویزیونی دغدغه بزرگ وزنه برداری است

نادری عنوان کرد: اگر تیم های بیشتری وارد لیگ شوند و پول هم وارد وزنه برداری شود، مطمئنا رقابت های لیگ جذاب تر هم خواهد شد. ضمن این که نبود پخش تلویزیونی دغدغه بزرگی است و البته این اقدام کوچکترین کاری است که می توان برای وزنه برداری انجام داد.

*دهدار به المپیک نرود، خوزستان تا ۱۰ سال آینده وزنه بردار المپیکی نخواهد داشت

وی در ادامه نیز درباره وضعیت تیم ملی و در پیش بودن المپیک، گفت: در فوق سنگین علی داوودی خیلی باتجربه تر از المپیک قبلی شده است و از همه نظر حرفه ای تر عمل می کند. جوادی هم وزنه بردار باتجربه و جنگنده‌ای است و فکر می کنم در فوق سنگین و دسته ۸۹ کیلوگرم وضعیت خوبی داریم اما در ۱۰۲ کیلوگرم باید بیشتر کار کنیم. من فکر می‌کنم رضا دهدار در این دسته نیاز به بازسازی و کمک روحی روانی دارد. در استان خوزستان هر کسی باید گوشه ای از کار را به دست بگیرد و در بحث انگیزشی به دهدار کمک کند. خوزستان اگر مدال المپیک می خواهد همه باید پای کار بیایند و دهدار باید شارژ روحی شود. او خود را با رکوردهایش نشان داده است و عقب افتادگی فعلی را هم می تواند جبران کند. اگر می خواهیم سهمیه المپیک در دسته ۱۰۲ کیلوگرم قطعی شود مسئولان ورزش استان و هیات وزنه برداری باید به دهدار کمک کنند. ضمن این که زمان زیادی وجود ندارد. اگر دهدار به المپیک نرود، خوزستان حداقل تا ۱۰ سال آینده نمی تواند وزنه بردار المپیکی داشته باشد. دهدار سال هاست وزنه زده و تلاش کرده تا اکنون در آستانه حضور در المپیک است. مگر خوزستان در چند رشته ورزشکار المپیکی دارد؟ خوزستانی ها باید از همین الان به این ورزشکاران از جمله دهدار کمک کنند. در حال حاضر فقط خانواده دهدار او را حمایت می کنند و مگر یک خانواده تا کجا می تواند هزینه کند. دهدار برای المپیکی شدن و حتی رسیدن به مدال المپیک به کمک ویژه و خاص نیاز دارد.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار