تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۴۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فضلیت پور رفتنی شد/ مدیر جدید کتابخانه‌های عمومی خوزستان معارفه می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از چند روز پیش بازنشسته شده و به زودی مراسم معارفه مدیر جدید این اداره فرهنگی معرفی می‌شود.

خبرگزاری فارس: مدیر جدید کتابخانه‌های عمومی خوزستان معارفه می‌شود

به گزارش فارس،‌ قرار بود مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید اداره کتابخانه‌های عمومی خوزستان برگزار شود، اما این مراسم پیش از آغاز لغو شد و به زمان دیگری موکول شد.

عبدالرحیم فضیلت‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان پنج سال عهده‌دار این سمت بود که قرار است مسلم میرزاپور،‌ مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با حفظ سمت، به عنوان مدیرکل این اداره معرفی شود.

فضیلت‌پور در گفت‌وگو با فارس در اهواز درباره با اشاره به وضعیت کنونی این اداره‌کل اظهار داشت:‌ از 86 باب کتابخانه در سال 86 به 162 باب رسیده‌ایم که حدود 40 درصد از این کتابخانه‌ها را خیّران ساخته‌اند و با این میزان رشد 82 درصدی در تعداد کتابخانه‌ها داشته‌ایم.

وی افزود: در سال 86 به ازای هر 47 هزار و 190 نفر یک کتابخانه داشتیم که این میزان اکنون به 27 هزار و 240 نفر رسیده است، رشد 87 درصدی در زیربنای کشور نیز به نسبت سال 86، ما را به رتبه 13 کشوری رسانده است و در تعداد عضو نیز 31 درصد رشد داشته و به رتبه کمی دوم رسیده‌ایم اما در تعداد نسخ کتاب با 75 درصد رشد هنوز در رتبه کمی پنجم هستیم.

فضیلت‌پور ادامه داد: البته رشد 127 درصدی میزان امانت کتاب و رشد 342 درصدی میزان مراجعه، ما را در رتبه اول کشور قرار داده است.

مدیرکل نهار کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد:‌ یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است، کتابخانه‌های خوزستان دارای 170 هزار عضو هستند و سالانه 4 میلیون و 500 نفر به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی هم‌چنین به تدوین سند راهبردی نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان اشاره کرد و گفت:‌ با برنامه‌ای راهبردی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانیم مشکلات این بخش را حل کنیم و باید براساس آن سقف اعتبارات را در سال آینده افزایش دهیم.

:
:
:
آخرین اخبار