تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۳۷۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمربي جديد تيم ملي جودو: افتخار مي‌كنم از ميراسماعيلي و ميران استفاده كنم

سرمربي جديد تيم ملي جودوي بزرگسالان ايران برنامه‌هاي آينده‌اش و شرايط تيم ملي را تشريح كرد.

خسرو دلير كه هفته‌ گذشته به عنوان سرمربي تيم ملي معرفي شد، در گفت‌و‌گو با ايسنا ، اظهار كرد: آن زمان كه حكم من را اعلام كردند در مشهد بودم و دو روز است كه به تهران آمده‌ام تا با مسئولان فدراسيون جلسه‌اي داشته باشم. البته خوشبختانه تيم ملي هم در اين مدت در مشهد تمرين داشت و تمرينات آن‌ها را زير نظر داشتم.

** برنامه‌ها بعد از گرجستان شروع مي شود

چون در اين مدت با تيم ملي كار نكرده‌ام، هم اكنون نمي‌توانم چيز خاصي بگويم، اما برنامه‌هاي اصلي ما براي تيم ملي و جودوكاران پس از بازگشت از گرجستان خواهد بود. ملي‌پوشان بعد از گرجستان مدتي استراحت خواهند كرد و بعد برنامه‌هاي ما شروع مي‌شود.

** ملي پوشان از امروز در اردو

ملي‌پوشان از امروز به اردو مي‌آيند به خاطر تعطيلاتي كه در اين هفته‌ وجود داشت ، اردوهاي تيم ملي تعطيل بود، اما با توجه به اعزام تيم ملي به گرجستان ملي‌پوشان امروز به اردو مي‌آيند و جمعه هم گرجستان اعزام خواهند شد.

** 7 نفر به گرجستان اعزام مي شوند

تا اين لحظه كه با شما صحبت مي‌كنم، قرار است هفت نفر به مسابقات گرجستان اعزام شوند، اما شايد پس از جلسه با مسئولان فدراسيون تغييري در ميان نفرات اعزامي انجام شود.

** 3 ملي پوش جديد همراه تيم ملي

محمد جواني در وزن 60ـ كيلوگرم ، وحيد بنا در وزن 66ـ كيلوگرم ، علي معلومات در وزن 73ـ كيلوگرم ، امير قاسمي نژاد در وزن 81ـ كيلوگرم، جواد محجوب در وزن 100 ـ و محمدرضا رودكي و امير ملكي پور در وزن 100+ كيلوگرم نفراتي هستند كه قرار است به مسابقات تفليس بروند.

** تغييرات در كادر فني تيم ملي

هم اكنون مسعود حاجي آخوند زاده و مجيد زارعيان به عنوان مربي در كنار تيم حضور دارند، اما برنامه اصلي من بعد از مسابقات گرجستان خواهد بود كه قطعا در كادر فني هم تغييراتي خواهيم داشت، اما اين تغييرات پس از بازگشت از گرجستان مشخص خواهد شد. البته ممكن است افرادي اضافه شوند ولي هيچ چيز مشخص نيست و هر احتمالي وجود دارد. آنچه مطمئنم اين است كه نفراتي به كادر فني اضافه خواهند شد.

** استفاده از ميران و ميراسماعيلي افتخار است

قطعا بايد از حضور آن‌ها استفاده كنيم، چرا كه آن‌ها سرمايه‌هاي ايران هستند و هزينه و وقت زيادي صرف آن‌ها شده تا به اينجا رسيده‌اند، با حضور آن عزيزان مطمئن هستم كه به روزهاي طلايي جودو باز مي‌گرديم. افتخار مي‌كنم كه بتوانم از قهرماناني مانند آرش ميراسماعيلي و محمود ميران استفاده كنم.

** مير اسماعيلي يك اسطوره است

قهرماني مانند آرش ميراسماعيلي كه چهار دوره پياپي مدال جهاني را در كارنامه دارد، اسطوره‌اي براي جودوي ايران است كه حتي مانند او در جهان كم است. براي من افتخار است كه از دوستاني مانند ميران و ميراسماعيلي كه دوستي من بيشتر از اين حرف‌ها است، استفاده كنم. مطمئن هستم با كمك آن‌ها و ديگر كارشناسان و منتقدان مي توانيم تيم چهار سال قبل جودو را احيا كنيم.

** با ميران صحبت كرده ام

روزي كه حكم من به عنوان سرمربي اعلام شد، ميران در مشهد حضور داشت و صحبت‌هاي اوليه را با او انجام دادم. از ته قلب و با تمام وجود مي‌گويم كه دوست دارم با آن‌ها كار كنم و حتما در آينده از آن‌ها استفاده خواهم كرد.

** تنها، نمي توانم كاري انجام دهم

كار تيم ملي، كار سختي است. المپيك لندن با دوره‌هاي قبلي المپيك تفاوت زيادي دارد و اين به نحوه كسب سهميه‌ها باز مي‌گردد و مطمئن هستم تنها نمي‌توانم كاري انجام دهم، بايد اتحاد فكري و كار جمعي انجام دهيم. اميدوارم منتقدان و كساني كه دلشان براي جودو مي سوزد، به ما كمك كنند. جودوي ايران توان زيادي دارد و اين پتانسيل را نشان داده است.

** با توكل بر خدا سرمربيگري را قبول كردم

در درجه اول با توكل به خدا آمده‌ام و اين پست را قبول كردم. ضمن اين كه معتقدم اگر تيمي قهرمان را به من تحويل مي دادند، كاري نكرده بودم. آمده‌ام كه بتوانم براي جودوي كشورم كاري انجام دهم.

** خراساني بودن يك نكته مثبت

من هم خراساني هستم و با آن‌ها كار كردم. سبك مبارزه كردن آن‌ها را به خوبي مي‌شناسم كه همين مي‌تواند يك نكته مثبت باشد كه بتوانم از لحاظ روحي آن‌ها را آماده مسابقات بزرگ كنم.

** محجوب خيلي شبيه من است

او جودوكار خوبي است و بسيار شبيه من است. با او كار كرده‌ام و سبك مبارزه كردنش را كاملا مي‌دانم. او از لحاظ تمرين و نوع مبارزه خيلي به من نزديك است.

** از سرمربيگري كوراش تا سرمربيگري جودو

در سال‌هاي ابتدايي كه كوراش به ايران آمده بود، فاصله زيادي با جودو داشت، اما با تغيير قوانين جودو و ممنوع شدن گرفتن پا اين رشته خيلي شبيه جودو شده است. تنها تغييرات ريزي دارد كه آن هم در كار مي‌توان رفع كرد.

** تفاوت جودو با كوراش

گرفتن پا و فنون خاك مهم‌ترين تفاوت اين دو رشته از يكديگر است. به طور مثال در كوراش فنون خاك يا نوازا نداريم، اما در جودو اين يكي از فنون مهم است. به هر حال من مدت‌ها به عنوان مربي تيم ملي جودو هم فعاليت كرده‌ام و شرايط را به خوبي مي شناسم.

** جودوي ايران و بازگشت به روزهاي خوش گذشته

از همه عزيزان منتقد، كارشناسان ، قهرمانان و به طور كلي اهالي جودو مي‌خواهم كه جلو بيايند و به من كمك كنند. اين مملكت براي همه آن‌ها زحمت كشيده و سرمايه‌هاي ملي ما هستند. بايد دست به دست هم دهيم و با يك دلي كارها را پيش ببريم. جودوي ايران توانايي آن را دارد كه به روزهاي خوش گذشته باز گردد.

:
:
:
آخرین اخبار