در آن نوشته آمده بود: اقدام عاجل مسئولین استان این است که بهفوریت، انتقال مسافر از طریق تعاونیهای مسافربری را از این جاده متوقف کرده و تا ایجاد شرایط استاندارد سفر، مسیر اصلی و استاندارد بزرگراه تهران-اهواز را برای جابجایی مسافران مسیر اصفهان به خوزستان تعیین کنند. بدون تردید مسیر کنونی اصفهان- ایذه، کوتاهتر است اما این دقایق صرفهجویی شده، ارزش عمر ازدسترفته جانباختگان این جاده را ندارد!
5 ماه از انتشار آن مطلب گذشته، نماینده ایذه معتقد است: جاده اهواز – اندیمشک و جاده اهواز – ماهشهر در پنج ماه اول سال، تلفات جانی نداشتند زیرا اقدامات خوبی در این جادهها انجامشده است اما در جاده ایذه 200 مورد تصادف رخداده و تلفات جانی بسیاری نیز به دنبال داشت.
فرمانده پلیسراه استان نیز تصریح کرده که جاده ایذه ـ دهدز در پنجماهه اول امسال با ۱۹ فوتی و ۲۰۰ نفر تصادفی در صدر جادههای پرحادثه و خطرناک استان قرارگرفته است.
توجه بفرمایید، این جاده هم فاقد استانداردهای لازم است، هم مسیر جدید ارتباطی میان خوزستان و اصفهان شده و هم به مسیر ترانزیت بار تبدیل گشته است. نتیجهاش روشن است: جادهای مرگبار و پرخطر!
آنچه به ذهن میرسد این است که مسئول مستقیم وضعیت کنونی چه سازمان یا نهادی هست؟ اگر جادهای فاقد استانداردهای قابلقبول است چرا باید به یک مسیر ترانزیت آنهم میان دو استان پرتردد مانند اصفهان و خوزستان قرار گیرد؟ چرا مسیر تعاونیهای 17 گانه بدون توجه به عدم استانداردهای لازم این جاده، از بزرگراه اصلی جنوب به مرکز جداشده و به اینسوی آمده است؟ اگر دلایل کافی برای این جابجایی وجود دارد چرا به جاده رسیدگی نمیشود و اگر اعتبارات کافی وجود ندارد چرا عبور وسایط نقلیه سنگین از این جاده که عامل اصلی ترافیک و زمینهساز تصادفات هستند، ممنوع نمیشود؟
اگر 5 ماه پیش که مطلب خوزنیوز منتشر گردید، تصمیم عاجلی برای این جاده گرفتهشده بود، سادهترین نتیجهاش این بود که این جاده از صدر راههای خطرساز استان خارجشده و کشتگان 5 ماه اخیر این جاده احتمال بیشتری برای زنده ماندن داشتند.
نمیدونم این چند سال نماینده های ما کجا بودن که الان مهندس خادمی باید به مشکل جاده ،مشکل خارج کردن ایذه از تبعیدگاه،مشکل بیکاری،و...........رسیدگی کنه
واقعا واسه نماینگان گذشته متاسفم