حجتاله سلیمانی با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه کنترل ترافیک و ایمنی اظهار کرد: در دو ـ سه سال گذشته تعداد چراغهای فرمان 20 درصد افزایش یافته و 300 گذرگاه ایمن عایرپیاده ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه تعداد دوربینهای نظارتی شش برابر شده است، افزود: دوربینهای ثبت سرعت نیز پنج برابر شدهاند و تقریبا صد در صد دوربینها فعال هستند. با اقدامات انجامشده در گذشته روزانه 2000 تخلف سرعت شناسایی میشد، اما هماکنون روزانه 27 هزار تخلف سرعت ثبت و برای رسیدگی به پلیس راهور ارسال میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: همچنین 16 سامانه جدید ثبت سرعت و 12 سامانه عبور از چراغ قرمز نصب میشوند. 100 دوربین نظارتی نیز به سیستم پردازش تصویر و شناسایی خودکار تخلفات مجهز خواهند شد. 146 نقطه حادثهخیز اعلام شده بود که 40 درصد از این نقاط ایمن شده اند.
وی از اجرای «سامانه جامع تصادفات» در استان خوزستان برای اولین بار خبر داد و افزود: دادههای اولیه تصادفات در شهرهای بزرگی مانند آبادان، ماهشهر و دزفول گردآوری شده است و در حال تهیه بستهای برای تحلیلهای آماری هستیم تا بر اساس دادههای دقیق اقدام کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به تفاوت الگوی تصادفات گفت: در جادهها حدود 75 درصد فوتیها راننده و سرنشین هستند اما در شهرها بیش از 70 درصد مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلتسواران است.
وی بیان کرد: ما دوربین نصب میکنیم و کارهای اصلاح هندسی انجام میدهیم، اما باید به علل دقیق وقوع حوادث بپردازیم.


