تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۹۹۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتحادیه دامداران خوزستان بیان کرد:
40 درصد سهمیه سبوس خوزستان به استان‌های دیگر واگذار می‌شود
در اقدامی عجیب می‌خواهند 40 درصد سهمیه سبوس استان را به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری بدهند
رئیس اتحادیه دامداران خوزستان گفت: در اقدامی عجیب می‌خواهند 40 درصد سهمیه سبوس استان را به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری بدهند.

جواد ابراهیمی امروز با اشاره به اینکه سبوس گندم تنها خوراک مناسب و نسبتا ارزان دامداران است، اظهار کرد: در سکوت و بی‌توجهی مسئولان و نمایندگان می‌خواهند 40 درصد سبوس آرد استان را به دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری بدهند و این مصداق بی‌مهری و ظلم به دامدار خوزستانی است چرا که کل ظرفیت سبوس موجود جوابگوی نیاز دامداران خوزستان نیست و با این حال می‌خواهند 40 درصد آن که حدود 60 هزار تن است را به این دو استان بدهند.

وی این اقدام کارخانجات آرد خوزستان را غیرمنطقی برشمرد و افزود: به نظر می‌رسد کارخانجات آرد می‌خواهند سبوس موجود را به جهادکشاورزی تحویل ندهند و با قیمت آزاد به این دو استان بفروشند و این در حالی است که آرد یک کالای دولتی است و باید سبوس آن در اختیار جهادکشاورزی قرار گیرد و جهادکشاورزی هم در قالب حواله به دامدار تحویل دهد.

رئیس اتحادیه دامداران خوزستان افزود: از آنجایی که این موضوع یک تصمیم وزارتی بوده از نمایندگان مجلس در استان می‌خواهیم از دامداران استان حمایت کرده و این دستورالعمل را باطل کنند.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر ظاهرا برای پیگیری این موضوع نامه نگاری‌هایی از سوی جهادکشاورزی شده است اما مشخص نیست این نامه نگاری‌ها به نتیجه می‌رسد یا خیر و این در حالی است که دامدار برای تداوم فعالیت خود نیازمند سبوس است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار