تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۹۸۵۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان اندیمشک خبر داد:
صدور حکم رفع تصرف 350 هکتار از اراضی ملی در اندیمشک
دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک از صدور حکم رفع تصرف و خلع ید 350 هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

صادق‌ جعفری‌چگنی امروز اظهار کرد: حکم رفع تصرف و خلع ید 350 هکتار از اراضی ملی این شهرستان صادر شده و به زودی این حکم به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی افزود: نظر به گستردگی اراضی ملی و دولتی در حوزه شهرستان و مرغوبیت و کیفیت بالای اراضی کشاورزی صیانت از این اراضی در اولویت کار دستگاه قضایی قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اضافه کرد: متاسفانه در گذشته به دلیل عدم رعایت مقرارت و قصور و سهل‌انگاری متولیان اراضی ملی و دولتی چه در حوزه برون شهری و چه در حوزه درون شهری این اراضی مورد طمع افراد فرصت طلب درون و برون استانی قرار گرفته است.

جعفری‌چگنی یادآور شد: در اواخر سال گذشته و با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با پدپده زمین خواری و همچنین دستور ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور و بخشنامه‌های صادر شده احیا و فعالیت کمیته صیانت از اراضی در استان‌ها و شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا این کمیته از سال گذشته در شهرستان و به صورت مرتب تشکیل و اقدامات بسیار مهمی در راستای حفظ اراضی ملی، دولتی شهری و خارج از محدوده شهر انجام داده که حاصل آن شناسایی و جلوگیری از ادامه تصرفات در اراضی و حفاظت صحیح با برقراری تعامل با دستگاه‌های متولی بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک ادامه داد: متاسفانه چه در گذشته و چه در حال حاضر این اراضی مورد طمع افراد فرصت طلب بوده که در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی هم در شرق منطقه کوی لور، جاده سد دز و چم گلک شاهد برخی تخلفات در این زمینه بوده‌ایم.

جعفری‌چگنی با بیان اینکه در این زمینه با همکاری خوب اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان افرادی که اقدام به تغییر کاربری می‌کنند را شناسایی کرده‌ایم، تصریح کرد: مقداری از ساخت و سازهای غیر مجاز این افراد تخریب شده و برای تعداد دیگر نیز حکم قضایی صادر و تمهیدات لازم برای اجرای حکم قلع و قمع و تخریب در دستور کار قرار دارد که به زودی اجرا خواهد شد.

وی با هشدار به برخی مسئولان شهرستان در زمینه کارشکنی در اجرای حکم این گونه اراضی، بیان کرد: متاسفانه برخی مسئولان شهرستان که به جای حمایت از اجرای قانون کارشکنی‌هایی به منظور عدم اجرای حکم اراضی تغییر کاربری داده شده انجام می‌دهند.

جعفری چگنی متذکر شد: در همین جا به این افراد قانون شکن هشدار داده می‌شود که دستگاه قضایی با صلابت و قدرت به دنبال اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در مبارزه با پدیده زمین خواری و اجرای قوانین است.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک در پایان بیان کرد: دستگاه قضایی در این زمینه با افراد فرصت طلب در هر پست و مقامی که باشند برخورد قانونی خواهد کرد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: اندیمشک
:
:
:
آخرین اخبار