تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۹۸۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولاد 0 – پرسپولیس 2
جدال مربیان کروات به سود برانکو خاتمه یافت ؛ فولاد به قعر رفت
دیدار تیم های فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران در هفته پنجم لیگ برتر به سود تیم مهمان خاتمه پیدا کرد
هفته پنجم لیگ برتر – استادیوم الغدیر اهواز
سه شنبه 3 شهریور 94 – ساعت 19:05
فولاد خوزستان 0 – پرسپولیس تهران 2
گل ها: مهدی طارمی (51 و 56)
داور: یدالله جهانبازی
کمک داوران: رضا سخندان و محمدرضا امینی
اخطار: یوسف وکیا و امید خالدی (فولاد) - امید عالیشاه و بابک حاتمی (پرسپولیس)
تماشاگر: 12 هزار نفر

فولاد خوزستان: علیرضا سلیمی، یوسف وکیا، لئونارد مساریچ، بهمن کامل (13- مهدی بدرلو)، امید خالدی، ماتیاس چاگو، هادی حبیبی نژاد، حسین ابراهیمی (38- مهدی دغاغله)، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری و حسین مالکی (64- مهرداد جماعتی).
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

پرسپولیس تهران: سوشا مکانی، رامین رضاییان، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، هادی نوروزی (86- محمد انصاری)، امید عالیشاه (78- علی علیپور)، مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده (3+90- میلاد کمندانی).
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

خلاصه بازی
دیدار تیم های فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران به سود تیم مهمان خاتمه پیدا کرد.

اولین فرصت جدی نیمه اول در دقیقه 15 رقم خورد. ضربه نوراللهی پس از برخورد به بدن مساریچ راهی کرنر شد و یک دقیقه پس از آن ضربه احمدزاده از کنار دروازه فولاد به اوت رفت تا برتری چند دقیقه ای پرسپولیس در ابتدای نیمه اول بی ثمر بماند و بازیکنان فولاد رفته رفته کنترل بازی را به دست بگیرند.

فولاد خوزستان در حدفاصل دقایق 20 تا 30 نیمه اول سه بار خطرساز شد تا هیجان را به سکوهای استادیوم بازگداند. ضربه اسماعیل شریفات در دقیقه 24 به بدن مدافع پرسپولیس خورد و راهی کرنر شد و یک دقیقه بعد پاس شریفات و شوت محکم ماتیاس چاگو پس از برخورد به بازیکن حریف در آغوش سوشا مکانی آرام گرفت. آخرین و جدی ترین فرصت خطرناک نیمه اول هم در دقیقه 29 خلق شد که ارسال پای چپ اسماعیل شریفات و ضربه سر ساسان انصاری را مدافع پرسپولیس از روی خط دروازه برگشت داد تا آه از نهاد فولادی ها بلند شود.

تیم فولاد که نسبت به دیدار با سپاهان با یک تغییر به مصاف پرسپولیس آمده بود، در همان نیمه نخست بدلیل مصدومیت بهمن کامل و حسین ابراهیمی مجبور به دو تعویض اجباری شد. فولاد در نیمه اول به نفوذهای اسماعیل شریفات که توسط ساسان انصاری پشتیبانی می شد، دل بسته بود و در سوی مقابل هم پرسپولیسی ها با حرکات سریع در کناره های خط و ارسال های بلند به محوطه جریمه فولاد در صدد رسیدن به گل بودند که ثمری نداشت و 45 دقیقه اول بدن گل تمام شد. بازیکنان تیم مهمان یک بار در این نیمه اعتقاد به رخ دادن خطای پنالتی در محوطه جریمه فولاد داشتند اما تصاویر تلویزیونی نشان داد که برخورد لئونارد مساریچ با فرشاد احمدزاده در خارج ار محوطه جریمه فولاد رخ داده است.

نیمه دوم با یک پنالتی سوخته و یک گل برای پرسپولیس آغاز شد. پرسپولیس در یک ضدحمله سریع و در پی برخورد یوسف وکیا با مهدی طارمی به پنالتی رسید اما واکنش سلیمی باعث سوزاندن ضربه پنالتی پرسپولیس و رامین رضائیان شد. در امه همین توپ که به کرنر رفته بود، روی دروازه فولاد ارسال شد تا پرسپولیس با ضربه مهدی طارمی در دقیقه 51 از میزبان پیش بیفتد. پنج دقیقه بعد باز هم این مهدی طارمی بود که دروازه فولاد را باز کرد و پرسپولیس را دو بر صفر پیش انداخت.

فولاد خوزستان پس از این دوگل برای جبران نتیجه پیش کشید و با نفوذهای اسماعیل شریفات از جناح راست و مهرداد جماعتی تازه نفس از جناح چپ، سعی در شکستن سد دفاعی تیم پرسپولیس داشت. ضربه شریفات که در دقیقه 82 توسط مکانی مهار شد، تنها خطر جدی فولاد در نیمه دوم بود و سایر حملات این تیم توسط مدافعان پرسپولیس قطع شد و تهدیدی برای دروازه تیم مقابل ایجاد نکرد. ضمن اینکه پرسپولیس در اخرین لحظلت وقت تلف شده صاحب یک فرصت خطرناک برای زدن گل سوم شد که این توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه فولاد عبور کرد و بازی با نتیجه دو بر صفر به سود تیم مهمان تمام شد.

تیم فولاد خوزستان با این شکست به رده آخر جدول رده بندی لیگ برتر رفت و پرسپولیس از مثلث انتهای جدول خارج شد.


شرح گل ها:
01- (پرسپولیس): کرنر ارسالی فرشاد احمدزاده با اشتباه توأمان دروازه بان و مدافعان فولاد همراه شد تا توپ جلوی پای مهدی طارمی بیفتد و این مهاجم بوشهری گل اول پرسپولیس را رقم بزند.

0-2 (پرسپولیس): امید عالیشاه از بین مدافعان فولاد خوزستان عبور کرد و ضربه او پس از برخورد به تیر عمودی دروازه فولاد به زمین برگشت تا مهدی طارمی یک بار دیگر شادی را به اردوی پرسپولیس ببرد.

مرجع / خوزستان اسپرت
:
:
:
آخرین اخبار