تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۹۸۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منتظر تیتر یک روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه باشید؛
جدال قعرنشینان در اهواز/ قعرنشینی پرسپولیس یا ایستایی فولاد
فردا دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران در حالی در ورزشگاه الغدیر اهواز به مصاف هم می‌روند که برخلاف نام بزرگ دو تیم، این روزها در قعر جدول روزهای ناخوشی را سپری می‌کنند
فردا دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران در حالی در ورزشگاه الغدیر اهواز به مصاف هم می‌روند که برخلاف نام بزرگ دو تیم، این روزها در قعر جدول روزهای ناخوشی را سپری می‌کنند.

نزدیک به ۱۴ سال از نخستین مصاف دو تیمی که در آن سالها به صورت صوری و تلویحی به خاطر رنگ پیراهن و تقابل هواداران فولاد با تماشاگران آبی‌دوست اهواز  از یک خانواده محسوب می‌شدند گذشته است و این در حالی است که امروز تیم فوتبال فولاد خوزستان به غیر از شباهت رنگ لباس، هیچ قرابت دیگری با قرمزهای پایتخت ندارد.

همه‌چیز برای تکرار دیداری که در سال ۸۰ برای اولین بار به تساوی یک بر یک ختم شد آماده است با این تفاوت که حال و هوای پرسپولیس و فولاد این روزها به هیچ عنوان هوای خواستن تساوی را ندارد.

بکش و برنده‌ام کن

پرسپولیسی که در پیشابحران لیگ برتر قرار دارد و فولاد قهرمان دو فصل پیش و مدعی قهرمانی لیگ قبل، شاید حاضر شوند برای هر سه امتیاز این دیدار تا مرز شکست پیش بروند اما با تک امتیاز هفته پنجم لیگ را به پایان نرسانند.

پرسپولیسی که با تساوی هم به طور قطع به قعرنشینی جدولی خود در رقابت‌ها ادامه می‌دهد و فولادی که با تک امتیاز به احتمال فراوان جابجایی چندانی نخواهد داشت، بدون تردید برای کسب امتیازهای کامل پای به میدان غدیر اهواز می‌گذارند؛ میدانی که شاید برای اسکوچیچ و برانکو شروعی برای «شمارش معکوس» برای حضورشان بر روی نیمکت دو تیم باشد.

امان از گرما

شاید بدون اغراق بتوان گفت که این میزان از گرما برای هیچ‌کدام از دو تیم برگ برنده محسوب نمی‌شود و تنها و فقط می‌تواند تأثیری بر کیفیت کلی مسابقه بگذارد.

اینکه عنوان کنیم حرارت نزدیک به ۵۰ درجه و رطوبت نفس‌گیر برای بازیکنان فولاد امتیاز محسوب می‌شود شاید کمی مبالغه‌آمیز باشد و باید خوزستانی باشی و بدانی که حتی راه رفتن به صورت معمول نیز برای هر اهل جانی در این دما دشوار است، چه رسد به دویدن و مسابقه دادن.

شکست استقلال اهواز در برابر همنام تهرانی خود در همین هوای کشنده خوزستان در هفته گذشته نشان داد که می‌شود میزبانی با همراهی آتش بود ولی شکست خورد.

اسی باز هم مسی می‌شود؟

حتی اگر کارشناس تکنیکی و فنی مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران هم نباشی می‌دانی که اسماعیل شریفات، برگ برنده احتمالی فولاد خوزستان در برابر پرسپولیس است.

فوتبالیستی که تا به امروز در مسابقات مختلف ۶ بار دروازه سرخپوشان تهران را باز کرده است باز هم امید نخست اهوازی‌ها برای رسیدن به دروازه پرسپولیس است و باید تا نزدیکی ساعت ۲۱ روز سه‌شنبه صبر کرد و دید که «اسی» باز هم «مسی» لقبی که هواداران فولاد برای شریفات انتخاب کرده‌اند می‌شود یا خیر؟

در آن سوی میدان زوج مهدی طارمی و امید عالیشاه با وجود بدشانسی‌ها و ناکامی‌هایشان در چهار هفته ابتدایی مسابقات، باز هم خطرناک به نظر می‌رسد، به آمادگی این دو بازیکن پرسپولیس، خط دفاعی فولادی را اضافه کنید که در چهار دیدار ۶ گل را دریافت کرده است.

انتظار به جای پیش‌بینی

به هر حال تجربه نشان داده که گمانه‌ها در فضای نسبی یک مسابقه فوتبال نتیجه‌ها را مشخص نمی‌کنند اما آنچه به ذهن متبادر است این است که پرسپولیس بیش از این تحمل ماندن در جایگاه نازل امروز و سوژه شدن برای لطیفه‌های هواداران رقیب سنتی را ندارد و در آن سو فولاد هم برای دوباره مدعی شدن و خروج از بحران کنونی باید برنده مسابقه باشد.

پس منتظر می‌مانیم تا بینیم تیتر نخست روزنامه‌های ورزشی صبح روز چهارشنبه این هفته، قعرنشینی پرسپولیس را تمدید می‌کنند یا ایستایی دوباره فولاد ولی هر چه هست هر نتیجه‌ای می‌تواند یک زلزله برای یکی از تیم‌های شاخص فوتبال کشور باشد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار