تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۹۸۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر خبر داد:
احداث حسینیه ویژه خرمشهری‌ها در نجف، کربلا و مشهد
امام جمعه خرمشهر خواستار جلب مشارکت مردم برای احداث حسینیه خرمشهری‌ها در اماکن متبرکه نجف، کربلا و مشهد شد.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به بحث توافق هسته‌ای از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی خواست تا خواستار آمدن این برجام به صحن مجلس باشند تا به طور موردی به آن رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه تصمیم گیرنده نهایی در امور مهم بین‌المللی شخص مقام معظم رهبری است، گفت: حرف ابتدایی و پایانی را در معاهدات بین‌المللی کسی می‌زند که مشروعیت این نظام بر عهده ایشان است و اگر نگاه خود را از این نظام بردارد با نظام طاغوت تفاوت نخواهد داشت.

موسوی‌فرد ادامه داد: در این نظام که انتخاب آن به طور مستقیم و غیرمستقیم بر عهده مردم بوده و دموکراسی کامل بر آن حاکم است، به کار بردن الفاظی دال بر عدم دخالت در تصمیم‌گیری و برخورد با اظهارنظر جایگاهی ندارد.

امام جمعه خرمشهر در ادامه با بیان اینکه در پی اتفاقات اخیر سیاسی با برخی شعار‌ها همچون «مرگ بر آمریکا» برخورد می‌شود، تاکید کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» همواره باید در همه جا طنین‌انداز باشد.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که به کار بردن شعار مرگ بر شاه، مرگ بر منافقین و مرگ بر صدام به نابودی آن‌ها انجامید، شعار «مرگ بر آمریکا» نیز باید تا نابودی کامل این حکومت استکباری ادامه داشته باشد.

موسوی‌فرد در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرار رسیدن موسم حج، از حاجی‌های کشور ایران با لفظ سفیران شیعه یاد کرد و گفت: زائران، نمایندگان و سفیران ایرانیان و شیعیان مذهب جعفری هستند و به عنوان نماینده مذهب امام جعفر صادق(ع) باید در تمام اوصاف ویژه و پسندیده در صفوف اول قرار گیرند.

*لزوم توجه به آزادگان و خانواده‌های شهدا

امام جمعه خرمشهر در فراز دیگری از خطبه‌ها، خبر از تصمیم بر احداث حسینیه ویژه خرمشهری‌ها در مشهد مقدس، کربلای معلی و نجف اشرف داد و خاطرنشان کرد: این رخداد اتفاق میمونی است اما برای تحقق این امر نیاز به بودجه بوده که این اعتبار در حال حاضر وجود ندارد.

وی همچنین خواستار جلب مشارکت مردم برای احداث حسینیه خرمشهری‌ها در این اماکن متبرکه شد.

موسوی‌فرد در ادامه خطبه‌ها سالروز ورود آزادگان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد از آن روزها خاطره ظلم‌های بسیاری را دارند.

وی با بیان اینکه برخی از این آزادگان در شرایط دشوار به سر می‌برند، بر لزوم توجه به آزادگان و خانواده‌های شهدا و رسیدگی به این افراد که به تعبیر امام راحل چشم و چراغ مردم هستند، تاکید کرد.

امام جمعه خرمشهر در پایان با اشاره به دهه کرامت، از روز 24 ذیقعده با عنوان روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) یاد کرد و با تاکید بر منزلت از زیارت این روز، خواستار دستگیری از نیازمندان برای تشرف به حرم آن امام همام شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار