تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۸۱۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایدنی: در بعضی شاخص های عملکردی حایز رتبه برتر کشوری شده ایم
ما باید با استفاده از فرصت بازدیدهای میدانی نظارت های دقیقی را اعمال کنیم و مشکلات را بهتر ببینیم و راه حل های درستی را برای حل آنها اتخاذ نماییم
خوزنیوز: در تداوم بازدیدهای میدانی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اهواز از واحدهای تابعه، بیمارستان های تک تخصصی شفا و طالقانی اهواز میزبان اعضا هیئت رئیسه و کارشناسان ستادی و فنی دانشگاه بودند.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه در نشست پایانی بازدید میدانی از بیمارستان های تک تخصصی شفا و طالقانی اهواز گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به عنوان متولی سلامت استان، مسئولیت تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت شهروندان خوزستانی را در قالب وظایف و ماموریت‌های محوله و با رعایت قواعد و اسناد بالا دستی از قبیل برنامه های توسعه پنج‌ ساله، سند چشم انداز 1404 و همچنین سیاست‌های کلان حوزه سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری عهده دار بوده و در این مسیر علیرغم چالش‌های غیر قابل انکاری از قبیل زیرساخت‌های فرسوده، تجهیزات ناکافی و مستهلک، ابنیه قدیمی با عمر بالا و بعضا با کاربری غیر مرتبط با خدمات بهداشتی –درمانی، کمبود شدید کادر فنی و خدماتی که حتی در شرایط پیش از اجرای طرح تحول که با بار مراجعین کمتر و انتظارات پائین تر نیز جوابگو نبوده پا به پای سایر دانشگاه های هم تراز خود، خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی را به حوزه تحت پوشش و قطب جنوب غرب کشور ارائه و در بسیاری از موارد با پیشی گرفتن از دانشگاه‌های برخوردار در سطح ملی رتبه های نخست عملکردی را از آن خود نموده است.

ایدنی : در بعضی شاخص های عملکردی حایز رتبه برتر کشوری شده ایم

وی گفت: پس از استقرار دولت یازدهم در حوزه سلامت استان وارث مجموعه ای شدیم که دارای مشکلات فراوانی بود و در رتبه بندی دانشگاه‌های کشور در پایین ترین تراز ارایه خدمات قرار داشتیم ، اما امروزه با توجه در اولویت قرار دادن بخش سلامت توسط دولت یازدهم و حمایت سایر ارکان نظام در اجرایی شدن طرح تحول و همراهی و همدلی مردم و کارکنان دانشگاه شرایط  بسیار بهتری را شاهد هستیم اگرچه مردم و بیماران از ما گلایه ها و توقعات بجایی دارند و برای آنها اینکه این نابسامانی ها از چه دوره ای وجود داشته مهم نیست.

وی افزود: ما باید با استفاده از فرصت بازدیدهای میدانی نظارت های دقیقی را اعمال کنیم و مشکلات را بهتر ببینیم و راه حل های درستی را برای حل آنها اتخاذ نماییم.

ایدنی با بیان اینکه باید بودجه را بر اساس خدمت رسانی بیشتر به مردم هدف گذاری کنیم ادامه داد: در سال 92 دانشگاه موفق به جذب 176 میلیاد اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام شد که در نوع خود بی سابقه است.

وی افزود: رعایت موضوع تکریم ارباب رجوع نیازمند نظارت مستمر مدیران و رعایت اصول مدیریتی است که بعضا در برخی از واحدهای دانشگاه مورد غفلت واقع شده که باید با کوشش بیشتر کاستی ها جبران شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه بیمارستان های شفا و طالقانی را از جمله مراکز آموزشی -درمانی مهم و نیازمند توجه عنوان و تاکید کرد وگفت: تامین رضایت مراجعین این دو واحد اگرچه سخت اما بسیار مهم و ارزشمند بوده و به همین دلیل باید تحولاتی جدی را در این دو مجموعه و بویژه بیمارستان شفا اعمال نماییم. وی از معاونین درمان ،دارو و توسعه دانشگاه خواست که در اسرع وقت کمبودهای هر دو واحد را بررسی و اعتبار مورد نیاز جهت  رفع کاستی ها و نواقص را برای ارایه خدمات بهتر و بیشتربه مردم  تامین کنند.

در ادامه نشست دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه ضمن ابراز رضایت از روند رو به رشد خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان های شفا و طالقانی، گفت: بیمارستان های شفا و طالقانی اهواز از جمله بیمارستان های تک تخصصی جنوب غرب کشور هستند که دارای شرایط ویژه ای می‌باشند و خدمات خاصی را به بیماران ارائه می دهند و علی رغم کمبود فضای فیزیکی، نیروی انسانی و مشکلات مالی فراوان خدمات درمانی بسیار خوبی را به مردم ارائه می دهند.

نظری ادامه داد: همزمان با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت میزان مراجعه به این دو بیمارستان به لحاظ تخصصی بودن ارائه خدمات افزایش یافته که انشاالله با توسعه بخش ها در بیمارستان شفا و راه اندازی بیمارستان جایگزین طالقانی خدمت رسانی به مردم ارتقا بیشتری می یابد.

وی افزود: بیمارستان های خاص قطعا مشکلات خاصی دارند و انتظار ما این است که بر حسب نوع خدمات این بیمارستان ها نهایت همکاری ها در جهت رفع مشکلات این بیمارستان ها انجام شود تا بتوانند همچنان خدمات خود را نه تنها به مردم استان خوزستان بلکه به مراجعینی که از منطقه جنوب غرب کشور به این دو بیمارستان مراجعه می کنند ارائه دهند.
:
:
:
آخرین اخبار