تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۹۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در پی واژگونی یک کامیون حاوی 10 تن روغن پایه صورت گرفت؛
جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست دریایی در خور موسی
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مرکز مقابله با آلودگی دریایی این اداره کل از بروز آلودگی دریایی بر اثر واژگونی تانکر حامل 10 تن روغن پایه در حوالی خور موسی پیشگیری کرد.

به گزارش فارس، علیرضا خجسته اظهار داشت: در پی دریافت خبر مبنی بر وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه کامیون تانکر حامل 10 تن روغن پایه در حوالی خور زنگی و احتمال بروز آلودگی نفتی، بلافاصله تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع مرکز مقابله با آلودگی این اداره کل به موقعیت حادثه اعزام شد.
وی گفت: تیم‌های مذکور با توجه به اینکه مواد در حال سرازیر شدن به آب‌های ساحلی مجاور بود با اتخاذ تمهیداتی از بروز حادثه آلودگی دریایی جلوگیری به عمل آوردند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان استفاده از بوم و پدهای جاذب جهت جلوگیری از انتشار مایعات رها شده در سطح زمین ،احداث خاکریز انحرافی برای تغییر مسیر ریزش مایعات و انباشت موقت مواد نفتی اعزام دو دستگاه کامیون 7 هزار لیتری به محل وقوع واژگونی تانکر برای جمع‌آوری مواد توسط پمپ کف کش و انتقال به داخل مخازن کامیون‌ها و امداد رسانی به کامیون واژگون شده را از جمله بخش‌های این عملیات مقابله با آلودگی دریایی برشمرد.
 خجسته افزود: با حضور به موقع تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع این اداره کل ضمن پیشگیری از بروز آلودگی زیست محیطی، مقدار 7 هزار لیتر مواد رها شده از خودرو حادثه دیده با تمهیدات اشاره شده جمع آوری وبه داخل کامیون‌های مخصوص انتقال یافت.
:
:
:
آخرین اخبار