تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۹۸۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید خبر داد:
آغاز ساخت دومین سکوی دریایی فاز 19 پارس جنوبی
مدیرعامل شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید از آغاز ساخت دومین سکوی دریایی فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی شرکت تأسیسات دریایی خرمشهر خبر داد.

امین پناهی در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: این شرکت تمام توان خود را برای ساخت جکت‌های فازهای مختلف پارس جنوبی بسیج کرده است.
وی وزن این سکو را حدود یک‌هزار و 500 تن عنوان کرد و ادامه داد: ابعاد این پایه سکو 42 در 43 است و ارتفاع آن 70 متر و وزن آن حدود 3 هزار و 100 تن است.
مدیرعامل شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید در ادامه در خصوص چگونگی نصب سکوهای دریایی تصریح کرد: این عملیات بدون مشکل و توسط شناور لوله‌گذار و نصاب C-Master انجام می‌گیرد.
پناهی افزود: نصب سوکی دریایی به شکل Lounching و پس از حمل عمودی به محل، نصب آن انجام می‌گیرد؛ که اجرای این عملیات به دلیل عمق کم آب و پهن بودن ابعاد جکت، نگرانی‌هایی را درباره بروز سانحه به‌وجود آورده بود.
وی گفت: پایه این سکوی دریای که با شمع‌های تثبیت‌کننده وزن آن حدود 4500 تن خواهد شد و قرار است حدود 9 هزار تن سازه دریایی روی آن نصب شود.
به گفته وی، در حال حاضر لوله‌گذاری بخش بیرونی میدان نفتی رشادت باقی مانده و قرار است عرشه مربوط به این جکت نیز که توسط شرکت صدرا در حال ساخت است؛ سال آینده نصب شود.
وی افزود: پس از نصب و راه‌اندازی عرشه این جکت روزانه حدود 75 هزار بشکه نفت به تولید نفت کشور افزوده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید همچنین از پایان سه عملیات لوله‌گذاری این شرکت در میدان سلمان، سلمان ـ ایلام و Infiled میدان نفتی ابوذر طی یک ماه گذشته خبر داد و با اشاره به ساخت دو جکت میدان نفتی فروزان توسط این شرکت، پیش‌بینی کرد این جکت‌ها که بیش از 2 هزار تن وزن دارند طی سه ماهه آینده آماده حمل شوند.
:
:
:
آخرین اخبار