تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۹۷۶۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان:
جدا شدن شرکت نفت و گاز اروندان از خرمشهر صرفا یک شایعه است
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: ساده‌بینی است که کسی فکر کند خرمشهر و شرکت نفت و گاز اروندان از هم جداشدنی هستند و این بحث‌ها شایعه است.

در پی انتشار شایعاتی پیرامون جابجایی شرکت نفت و گاز اروندان از شهرستان خرمشهر، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: یک شایعه آن هم از نوع پیامکی بدون اشاره به منبع خبری قائدتاً ارزش پاسخگویی ندارد، ولی به احترام مردم غیور خرمشهر که همواره در کنار شرکت نفت و گاز اروندان بوده‌اند، بر خود واجب دیدم همه اطلاعاتم در این زمینه را در اختیار مردم بزرگوار قرار دهم.

سلطان کمالی تصریح کرد: اصولاً هر شرکتی در اساسنامه خود مأموریت مشخصی دارد، شرکت نفت و گاز اروندان نیز مأموریت دارد تا پایان سال 1404 تولید خود که عمدتاً برداشت از میادین مشترک با کشور عراق است را به بیش از یک میلیون بشکه در روز برساند، این تولید از مناطقی در محدوده شهرهای مختلفی از جمله خرمشهر صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: جالب است بدانید هم‌اکنون بیش از 85 درصد تولید شرکت نفت و گاز اروندان مربوط به حوزه خرمشهر است، استنباط هر فرد غیر آشنا با مسائل نفتی از پایان مأموریت شرکت نفت و گاز اروندان، پایان تولید نفت در منطقه خرمشهر است، آیا قرار است تولید نفت کشور در این برهه زمانی کاهش چشمگیری داشته باشد؟! طبیعتاً خیر.

کمالی اضافه کرد: فکر می‌کنم این شایعه می‌خواهد بگوید دفتر شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر تعطیل می‌شود، ولی سعی کرده‌ با بزرگنمایی و استفاده از جملاتی که احساسات خواننده را بیشتر تحریک کند، موضوع را اینگونه مطرح کنند که در غیر این صورت اگر کسی نداند که مأموریت شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر چیست و ندانسته پایان آن را اعلام کند، ضرورتی به شنیدن حرف‌های ایشان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: این اطمینان را می‌‌دهم که نه تنها دفتر خرمشهر شرکت اروندان تعطیل نخواهد شد، بلکه ما در حال ابهت بخشی به آن هستیم، ما تا پایان سال دفتر خودمان در خرمشهر را بازسازی کامل خواهیم کرد و اگر وضع مالی به ما اجازه دهد، حتماً یک دفتر جدید که در شأن شرکت اروندان باشد، در خرمشهر خواهیم ساخت.

وی تاکید کرد: ساده‌بینی است که کسی فکر کند خرمشهر و شرکت نفت و گاز اروندان از هم جداشدنی هستند.

کمالی خاطرنشان کرد: آقایان مطرح‌کننده این شایعه که البته هنوز به درستی معلوم نیست چه کسانی هستند، اطلاعات درستی در مورد نحوه اتمام مأموریت شرکت‌های نفتی ندارند، افرادی در شرکت اروندان داریم که چون در شرکت‌های کوچکی کار کرده و با توصیه و سفارش بعضی از وابستگان ذی‌نفوذ خود وارد شرکت اروندان شده‌اند، نمی‌دانند که بین یک شرکت تولیدی نفت که چاه‌های تولیدی آن در بسیاری از موارد در گستر چند استان پراکنده است و یک شرکت کوچک که قبلاً در آن کار کرده‌اند، وجوه تمایز فراوانی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در شرکت‌های کوچک یاد شده، کارخانه و منازل مسکونی کارکنان معمولاً در یک شهر قرار گرفته‌اند، آنها همچنان انتظار دارند محل کار و منزل آنها در کنار هم باشد و اجابت این درخواست به لحاظ مسائل عملیاتی بسیار مشکل است.

وی بیان کرد: طبیعتاً به لحاظ گسترش شرکت ما علاوه بر خرمشهر نیازمند گسترش خود در سایر محل‌های نزدیک به عملیات شرکت هستیم.

کمالی افزود: اگر بر حسب عملیات تصمیم گرفته شد چند نفر، مثلاً از جفیر به خرمشهر بروند یا چند نفر از دارخوین به اهواز بروند یا چند نفر از خرمشهر به محل عملیاتی دیگر بروند، معنی آن تعطیلی شرکت در آن منطقه که عده ای از آن جابجا می‌شوند، نیست.

وی با بیان اینکه باز کردن دفتر شرکت یا بستن یک دفتر نیاز به مصوبات خاص دارد و کار سلیقه‌ای نیست تصریح کرد: از دوستانی که این اطلاعات را دریافت می‌کنند استدعا دارم حداقل اطلاعات دریافتی را تجزیه و تحلیل کنند یا با مسئولان مرتبط در شرکت اروندان در میان بگذارند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: ما در سال‌های اخیر بسیار تلاش کردیم که شرکت اروندان به دور از مسائل جناحی و در آرامش وظایف خود را انجام دهد، شایعات اخیر و مشابه به حفظ این فضا کمک نمی‌کند.

کمالی در ادامه با بیان اینکه به‌عنوان کارمند شرکت نفت و بهتر بگویم یک خوزستانی فقط خواهشم از برخی مسئولان این است که با همگرایی و هم‌افزایی در جهت بهبود اوضاع شهر تلاش کنند، افزود: اقدامات بسیار خوبی توسط مسئولان و با حمایت نماینده مردم خرمشهر در مجلس در حال انجام است، امام جمعه هم نهایت تلاش خود را مبذول می‌کند و این فضا باید روز به روز تقویت شود.

وی اضافه کرد: توسعه خرمشهر صرفاً از طریق توسعه زیرساخت‌ها و جذب سرمایه در آن عملی است و این کار فقط از طریق و به دست مسئولان توانمند امکان پذیر است، مسئولان باید کمی وسیع‌تر و عمیق‌تر به مسائل نگاه کنند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: ما در خرمشهر پروژه‌های عام‌المنفعه خوبی اجرا کرده‌ایم که حداقل دو عدد از آنها تا پایان سال افتتاح می‌شود و مردم خرمشهر خواهند دید که این پروژه‌ها و به‌ویژه ورزشگاه 15 هزار نفری سرپوشیده فوتبال که قابلیت انجام مسابقات بین کشوری دارد، چقدر در بهبود اوضاع شهر و اشتغال آن تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
ایشان برخلاف مدیران عامل شرکت های نفت مسجدسلیمان، آغاجری، گچساران و... که در شهرهای محل شرکت حضور دارند، با وجود ساختمان مرکزی شرکت در خرمشهر، در اهواز حضور دارد. ایشان کل واحد امور فنی که مرکز فکر و تصمیم گیری می باشد را به صورت اجباری از خرمشهر به منطقه ای کارگاهی با شرایطی بسیار بد منتقل نموده، که برخی از پرسنل بیش چهار ساعت در تردد روزانه بوده و باعث كاهش شديد کارایی آنها شده است. از طرفی به دلیل خالی بودن سمت هایی با پایه بالا، اين شرکت گزينه مناسبی جهت انتقال نیروهایی بي انگیزه شده كه در آستانه بازنشستگی بوده و این موضوع در تعداد پرسنل بازنشسته با توجه به عمر تأسیس کمتر از 10 سال اين شركت جای تأمل دارد.
:
:
:
آخرین اخبار