تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۹۷۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر خبر داد:
آغاز عملیات اجرایی تکمیل خط ریلی ایران در خاک عراق
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: عملیات اجرایی ایجاد راه ریلی در بصره آغاز شده و امسال بخشی از زائران را از طریق خط ریلی به عراق منتقل خواهیم کرد.

ولی‌الله حیاتی صبح امروز در جلسه شورای اداری خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری ویژه این شهر اظهار کرد: تبدیل فرمانداری خرمشهر به فرمانداری ویژه از عنایات دولت تدبیر و امید به این خطه است.

وی به برشماری برخی اقدامات دولت تدبیر و امید در خرمشهر پرداخت و توسعه شبکه ریلی کشور و اتصال خط ریلی خرمشهر به بصره را نمونه‌ای از این اقدامات دانست و افزود: عملیات اجرایی ایجاد راه ریلی در بصره آغاز شده و امسال بخشی از زائران را از طریق خط ریلی به عراق منتقل خواهیم کرد.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه دولت در حوزه برق و انرژی نیز ورود کرده است، عنوان کرد: در حوزه برق و انرژی دولت حدود 9 میلیارد تومان برای استانداردسازی برق خرمشهر هزینه کرده که قرار است این منبع مالی صرف افزایش ترانس، تعویض کابل‌ها و سیم‌ها و عایق کردن سیم‌ها شود.

معاون استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی خرمشهر، عنوان کرد: در حوزه کشاورزی در قالب طرح مقام معظم رهبری، 10 هزار هکتار برای خرمشهر تعیین شده که از این میزان 2 هکتار از پیشرفت 90 درصدی برخوردار، عملیات اجرایی 2 هکتار دیگر آغاز شده و عملیات اجرایی 6 هکتار دیگر نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

حیاتی در پایان، توسعه عمرانی شهری با ورود کلانشهرها، بهبود وضعیت حوزه بهداشت، احداث پایانه مرزی و اتصال کشتیرانی خرمشهر به بصره را از دیگر اقدامات مهم دولت یازدهم برشمرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار