تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۹۷۰۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایدنی: منابع مالی محدود است، توقعات نامحدود اگر مدیریت نشوند القای ناکارآمدی می نماید
منابع مالی سلامت محدود است و اگر توقعات بالا باشد، القای ناکارآمدی میکند که لازم است مدیران در عین خدمت رسانی به ذینفعان داخلی و خارجی، مانع از به وجود آمدن توقعات خارج از رسالت دانشگاه شوند
خوزنیوز: در تداوم بازدیدهای میدانی هیئت رئیسه دانشگاه از واحدهای تابعه، شبکه های بهداشت و درمان هفتکل و رامهرمز میزبان اعضا هیئت رئیسه و کارشناسان ستادی و فنی دانشگاه بود.

به گزارش خوزنیوز؛ در این بازدیدها که با حضور دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس اداره بازرسی، معاونین و مدیران معاونت های بهداشت، درمان، غذا و دارو، درمان و توسعه مدیریت و منابع و جانشین روابط عمومی دانشگاه برگزار شد، اعضا هیئت رئیسه به بررسی چالش‌ها، فرآیندها و مشکلات حوزه های مرتبط پرداخته و در پایان در نشستی با حضور رؤسای شبکه های مذکور به بررسی کم و کیف ارائه خدمات در مناطق مذکور پرداختند.

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه در نشست پایانی بازدید میدانی از شبکه های بهداشت و درمان هفتکل و رامهرمز گفت: حضور در محیط و دیدار با کارکنانی که در صف اول خدمت رسانی به مردم هستند باعث میشود تا مشکلات را آنگونه که هست لمس نموده و در محیط و با حضور مدیران محیطی چاره اندیشی و تصمیم گیری کنیم.

ایدنی ادامه داد: مشکل کمبود کادر تخصصی بسیار جدی است بطوری که بدترین نسبت پرستار به تخت در کشور مربوط به استان خوزستان است در حالی که نیروهایی در سیستم مشغول بکار هستند که هیچ ارتباطی با حوزه بهداشت و درمان نداشته و در نتیجه یک تصمیم غیر کارشناسی جذب شده اند و  با توجه به محدودیت های موجود در جذب کادر فنی چاره ای جز برون سپاری بعضی خدمات نخواهیم داشت تا بتوانیم کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که در رامهرمز اقدامات خوبی صورت گرفته که نتایج آن در 2 سال آینده بیشتر نمایان میشود هر چند نباید در راه خدمت رسانی به مردم و ارتقا بیشتر سطح سلامت آنها از هیچ کوششی دریغ ورزیم. همچنین حوزه بهداشت رامهرمز نیز ساختار مناسبی دارد و فعالیت های خوبی انجام شده و رضایتمندی مناسبی در این زمینه وجود دارد.

ایدنی با بیان اینکه مدیران شبکه های بهداشت و درمان بازدید دید شده باید برای مطالبات مطرح شده پیگیری های لازم را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند و تا اگر اقدامی نیاز به مداخله و یا مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه دارد به سرعت و از طریق روابط عمومی دانشگاه طرح گردد.

ایشان در خصوص میزان بالای عقرب زدگی در رامهرمز نیز گفت: با همکاری اعضا هیئت علمی و کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه یک پروتکل داخل استانی برای عقرب زدگی تبیین خواهد شد همچنین برای خدمت رسانی بیشتر و سریعتر به مردم دستگاه سی تی اسکن که قرار بود در بیمارستان امام خمینی(ره) نصب و راه اندازی شود در بیمارستان مادر به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه همچنین در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل گفت: اقدامات ما باید متناسب با شان مردم باشد و در این راه از هیچ خطایی نباید جشم پوشی کرد.

ایدنی با بیان اینکه مدیریت توقعات از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: منابع مالی سلامت محدود است و اگر توقعات بالا باشد، القای ناکارآمدی میکند که لازم است مدیران در عین خدمت رسانی  به ذینفعان داخلی و خارجی، مانع از به وجود آمدن توقعات خارج از رسالت دانشگاه شوند.

وی در پایان در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم منطقه قول همکاری جهت حضور متخصص زنان و اطفال را دادند.

گفتنی است در این نشست و پیش از سخنان دکتر ایدنی، معاونین بهداشت، درمان، غذا و دارو و توسعه مدیریت و منابع و همچنین مدیران شبکه های بهداشت یاد شده، به ارائه گزارش بازدید و دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
:
:
:
آخرین اخبار