تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۹۵۹۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزان خرمشهر از کم آبی و شوری کارون رنج می‌برند
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به مشکل کم آبی و شوری بالای رودخانه کارون گفت: آب اراضی شهرستان از طریق این رودخانه تامین می‌شود که در حال حاضر مسایل کمی و کیفی کارون، کشاورزان خرمشهر را با مشکلاتی مواجه کرده است.

محمد مطرودی اظهار کرد: شهرستان خرمشهر در آخرین و پایین دست ترین نقطه رودخانه کارون قرار دارد و این مساله موجب شده است که همواره در زمینه کیفیت و کمیت آب در این شهر مشکلاتی وجود داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر که در فصل کشت محصولات تابستانه قرار داریم، کشاورزان از وضعیت و شرایط فعلی آب ناراضی و نگران هستند.

مطرودی با بیان اینکه در کشت تابستانه سال گذشته 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول شلتوک رفت، خاطرنشان کرد: در فصل تابستان امسال نیز به همین اندازه شلتوک کشت شده است و ما توانستیم با وجود تمام مشکلات موجود، سطح زیر کشت شلتوک را حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: عملیات برداشت محصول خارک و رطب شهرستان در سطح 2100 هکتار از نخیلات بارور آغاز شده است و پیش بینی می‌کنیم امسال 6 هزار تن محصول خرما که 90 درصد آن رقم استعمران است، تولید شود؛ این محصولات توسط 5 کارگاه بسته بندی خرما، خریداری و فرآوری خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار