تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۹۵۵۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت اندیمشک:
موردی از ابتلای شهروندان اندیمشکی به وبا اعلام نشده است
رئیس مرکز بهداشت اندیمشک گفت: با هدف بررسی و کنترل بیماری‌های واگیر در شهرستان اندیمشک امسال ۳۰۰ نمونه آزمایش در رابطه با بیماری وبا انجام شد.

فریدون کاظمی روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی اندیمشک، اظهار داشت: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر ابتلای شهروندان اندیمشکی به بیماری وبا به شبکه و مرکز بهداشت اندیمشک در بخش‌های مختلف شهری و روستایی مخابره نشده است.

وی گفت: همزمان با آغاز فصل گرما و تشدید شرایط انتقال بیماری وبا به فضاهای انسانی، 300 نمونه آزمایش در رابطه با بیماری وبا در اندیمشک انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت اندیمشک عنوان کرد: براساس بررسی به عمل آمده خطری از نظر بیماری‌های واگیردار و عفونی شهروندان اندیمشکی را تهدید نمی‌کند و تمامی واحد های بهداشتی و درمانی اندیمشک در این مسیر از آمادگی مطلوب  و مناسب بهره‌مند هستند.

وی افزود: با همکاری کارشناسان و مسئولان شبکه بهداشت و درمان اندیمشک اقدامات بسیار خوب و مناسبی در شهرستان با هدف نظارت و کنترل بیماری‌های عفونی و واگیر دار پیش بینی و به اجرا رسیده است.

کاظمی بیان کرد: افزایش امنیت و سلامت غذایی در شهرستان و آمار پایین ابتلای شهروندان به این بیماری‌ها بیانگر موفقیت در پیشگیری  از شیوع بیماری‌های مختلف است.

وی گفت: در صورت توجه به رعایت نکات بهداشتی در تولید  و مصرف مواد غذایی و توسعه آگاهی‌های فردی و اجتماعی می‌توان زمینه رشد بسیاری از بیماری‌ها را در جامعه کاهش و هزینه‌های درمانی شهروندان را با ایجاد یک فضای آموزشی مناسب به حداقل رساند.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: اندیمشک ، بیماری وبا
:
:
:
آخرین اخبار