تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۹۵۴۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح توسعه حرم سبزقبا با کمبود اعتبار مواجه است
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول گفت: برای اجرای طرح توسعه حرم حضرت محمدابن موسی الکاظم (ع) معروف به سبزقبا ،چهارمین حرم معنوی اهل بیت (ع) در کشور اعتباری در نظر گرفته نشده و روند اجرای این طرح تنها از محل نذورات مردمی پیش می رود.

حجت الاسلام طاهر انصاری روز چهارشنبه افزود: تخصیص نیافتن اعتبار از محل منابع دولتی به طرح توسعه حرم سبزقبا (ع) در دزفول روند اجرای این طرح را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: ماهانه بطور متوسط بین 500 تا 600 میلیون ریال از محل نذورات مردمی به حرم حضرت سبزقبا(ع) جمع آوری می شود که جوابگوی هزینه بالای طرح توسعه این مکان زیارتی نیست.

وی افزود: در طرح توسعه این مکان مذهبی که در تمام ایام سال پذیرای زایران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت از سراسر کشور می باشد کاشی کاری گلدسته ها ،گنبد و ایوان های حرم ، احداث سایت های فرهنگی و تفریحی علاوه بر توسعه سرویس های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول با بیان اخذ حدود سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی گفت: با این تسهیلات یک میلیارد ریال سنگ برای کف پوش گذاری حرم سبزقبا خریداری شده و بزودی کار کف پوش گذاری آغاز می شود.

وی افزود: برای تکمیل سیستم خنک کننده حرم سبزقبا و رفاه حال زایران نیز یک میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام انصاری اظهار کرد: علاوه براین کاشی کاری گنبد سبزقبا با هفت میلیارد ریال در حال انجام است که با اتمام این طرح بخش زیادی از مشکلات بقعه سبزقبا برطرف می شود.

وی بیان داشت: با افتتاح مجتمع تجاری سبزقبا نیز 70 واحد مغازه اجاره داده شد و مبلغ جمع آوری شده از این محل برای طرح توسعه حرم هزینه خواهد شد.

آرامگاه حضرت محمدبن موسی کاظم (ع) برادر امام رضا (ع) و معروف به سبزقبا به عنوان چهارمین حرم معنوی اهل البیت کشور در مرکز شهر دزفول واقع شده است.

بنای این بقعه متعلق به دوره تیموری و سلجوقی بوده که در دوره های اخیر به شکل جدیدی تغییر و توسعه یافته و گنبد زیبایی برای آن ساخته شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار