تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۹۵۰۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان سخت‌ترین سال خشکسالی را تجربه می‌کند
معاون سازمان آب و برق خوزستان ممنوعیت کشت تابستانه در حوضه‌های کرخه، مارون و زهره را اعلام کرد و گفت: از سال‌های 86 تا 93 سال‌های خشکسالی را طی کردیم اما امسال در سخت ترین سال خشکسالی به سر می‌بریم که نشان دهنده وضعیت بحرانی در استان است و باید صرفه جویی کنیم.

هوشنگ حسونی زاده امروز 22 تیرماه در ستاد خشکسالی با اشاره به وضعیت منابع و مصارف آبی استان اظهارکرد: تمام حوضه‌های مشرف به خوزستان دچار کاهش بارندگی شده‌اند، به طوری که میزان ورودی آب به مخازن سدهای استان از مهرماه سال گذشته تاکنون 12 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب است.

وی افزود: میزان ورودی آب به مخازن سد کرخه 791 میلیون مترمکعب و مارون 462 میلیون مترمکعب است که هرکدام به ترتیب 83 و 73 درصد کاهش داشته‌اند و کل حوضه‌های آبی استان نیز در این مدت با کاهش 22 درصدی ورودی آب رو به رو شده‌اند.

حسونی زاده با اشاره به وضعیت سد کوثر تصریح کرد: حجم مفید سد کوثر 320 میلیون مترمکعب است و خروجی آن به 278 میلیون مترمکعب می‌رسد که مقرر شده 65 میلیون مترمکعب از این سد به کشت تابستانه خوزستان اختصاص یابد و در زمینه سد سیمره نیز مقرر شد 300 میلیون مترمکعب از این سد در حوضه کرخه رهاسازی شود.

وی عنوان کرد: ما تصمیم گرفتیم که حجم آب را برای کشت پاییزه نگه داریم زیرا عمده کشت در این فصل انجام می‌شود و اگر آب را در تابستان رهاسازی و مصرف کنیم با آورد منفی، وارد کشت پاییزه خواهیم شد.

حسونی زاده خاطرنشان کرد: سد کوثر بر حوضه زهره تاثیر خوبی داشته و تاکنون 50 میلیون مترمکعب از این سد در این رودخانه رهاسازی شده است. زهره حوضه پرتنشی است که از مسئولین این حوضه انتظار داریم تا از کشت‌های بدون مجوز جلوگیری کنند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
1
خدا به داد ما برسه
کارون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
1
1
اینها نتیجه سدسازیهای بی حساب و کتاب و برداشتهای بی رویه در بالادست رودخانه های خوزستان است.
:
:
:
آخرین اخبار