تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۹۴۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در اولین روز از هفته عفاف و حجاب؛
غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی اهواز / تصاویر
به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، مراسم غبار روبی وعطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور رئیس دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد
خوزنیوز: به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، مراسم غبار روبی وعطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه با حضور اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از اعضا هیئت رئیسه و کارکنان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام عادلی نژاد در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس، به مسئله حجاب در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: روش مطرح کردن موضوعات در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا ممکن است مسائل نادرست و خلاف عرف و ارزشهای دینی زیبا جلوه داده شوند و جذابیت نوع مطرح کردن آنها باعث شود که راحت تر در نزد افراد جامعه پذیرفته شوند و مسائل ارزشی و دینی ما در اثر مطرح کردن نادرست در نزد افراد جامعه ما پذیرفته نشوند. بعد از گذشت سالیان بسیار موضوع حجاب هنوز برای ما به عنوان یک مسئله مطرح است و نه یک موضوع، و این نشان دهنده این است که در این چند دهه هر وقت که صحبت از حجاب به میان آمده است فقط موارد خاصی از آن مطرح شده و تفسیر ما همین موارد خاص بوده و این ظالمانه ترین تفسیری است که می شود از مسئله دینی کرد.



عادلی نژاد ادامه داد: دور شدن افراد جامعه از مسئله حجاب نشأت گرفته از رفتار نادرست برخی از افراد است. ما باید بسیار با ظرافت و دقت به این مسئله نگاه کنیم و رفتارهای خود را مراقبت نمائیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در ادامه در نشستی که با حضور نمایندگان امور بانوان واحدهای تابعه دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: پیشبرد امور را در گرو اخلاص دانست و مسئله حجاب در جامعه امروزی را امری ضروری قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه فرزندان ما باید با مفاهیم دینی آشنا شوند، گفت: همه آگاه هستیم که با وضعیت مطلوب تفاوت و فاصله داریم و هر کدام از ما باید تلاش خود را در راستای وظایف خود در امر حجاب انجام بدهیم.

عادلی ادامه داد: حلقه مفقوده امر حجاب تبدیل نشدن باورها به رفتارهای نسل جدید است، با اینکه کلاس ها و تربیت های گوناگونی برای آنان در نظر گرفته می شود ولی اغلب مواقع باورهای جوانان ما به رفتار تبدیل نمی شوند.

وی تصریح کرد: باید نگاه متعالی اسلام به زن را آموزش دهیم. نگاه متعالی اسلام اینست که زن جدا از اینکه چه جنسیتی دارد در جامعه حضور پیدا کند و جنسیت مربوط به خانه و خانواده است و باید با نگاه انسانی به او نگریست و نه به عنوان یک زن.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه آموزه های دینی ما در حوزه های باوری مانده اند و در حوزه رفتار نمایان نشده اند گفت: مسئله حجاب فقط مختص به خود شخص نیست و نزد انسان یک امانت است.

عادلی نژاد گفت: استفاده از ابزار هنر برای دسترسی به حلقه های مفقوده بسیار موثر است و جاذبه هنر می تواند فهم و درک مفاهیم را برای جوانان راحت و قابل قبول کند. آموزش ها باید منشاء تغییر در رفتار شوند و با مشورت و برنامه ریزی به طور صحیح به روش استفاده از ابزار هنر در این زمینه دست یابیم.

وی با بیان اینکه هر چیزی در قالب هنر ارائه شود ماندگار می شود، گفت: استفاده از عنصر عاطفه و ترکیب آن با هنر مفاهیم و مقاصد را ماندگار میکند همانطور که ماندگاری عاشورا پیوند آن با عواطف انسانی است و به تعبیر شهید آوینی انسان ها بیش از اینکه با عقل خود زندگی کنند با احساس خود زندگی می کنند.  

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ادامه داد: آموزش وقتی رفتار ساز میشود که با عواطف گره خورده باشد همانطور که شاهد ماندگاری برخی آثار دفاع مقدس چه در قالب فیلم و چه در قالب داستان بوده ایم که در جامعه ما بسیار تاثیر گذار بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار