تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۹۴۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
بازارچه مرزی اروندکنار بزودی راه اندازی می شود
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: با پیگیری و دستور استاندار محترم و همت مسئولان اروندکنار، بازارچه استراتژیک مرزی اروندکنار تا یک هفته آینده به سرانجام می رسد که این مهم، رونق منطقه را به همراه دارد.

عزیزالله شهبازی روز یکشنبه در نشست شورای اداری بخش اروندکنار به منظور بررسی مشکلات این بخش و روستاهای تابعه و تعیین تکلیف مصوبات نشست های پیشین، گفت: با پیگیری فرمانداری ویژه آبادان و بخشدار محترم، اقدامات قابل قبولی برای رونق این بخش انجام شده است.

وی شکل گیری سازمان منطقه آزاد اروند را فرصت مناسبی برای مسئولان شهرستان آبادان دانست و بیان داشت: توصیه می شود، مسئولان شهرستانی، اولویت کاری خود را به اروندکنار و روستاها و بخش های تابعه اختصاص دهند.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اقدامات انجام شده برای راه اندازی بازارچه مرزی اروندکنار، افزود: راه اندازی فاز نخست بازارچه، فرصت مناسبی برای اشتغال شهروندان بومی این بخش فراهم شده و تردد تجار و بازرگانان در راستای رونق کسب و کاررا به همراه دارد.

شهبازی در خصوص تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی اروندکنار نیز، گفت: بودجه قابل قبولی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به حساب دانشکده علوم پزشکی واریز شده و بر اساس تفاهمنامه، تعمیر، تجهیز و راه اندازی این بیمارستان در زمان مقرر انجام می شود.

معاون استاندار خوزستان در ادامه، جداسازی و بهسازی اسکله های بندر اروند را رونق بخش فعالیت لنجداران و تأسیس بازارچه های ورودی اروندکنار بیان کرد و افزود:گاز رسانی به اروندکنار از دیگر فعالیت های در راستای توسعه پایدار این بخش است.

فرماندار ویژه آبادان همچنین در خصوص یادمان والفجر 8 نیز گفت: این یادمان نقش مهمی در تبیین رشادت و پیروزی رزمندگان دفاع مقدس دارد و با استقرار ایستگاه SNG، اخبار یادمان به صورت زنده و گسترده از سوی سیمای مرکز آبادان پخش می شود.

وی همچنین در خصوص تجهیز مدارس این بخش، گفت: با مساعدت مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، بودجه سرانه، تعمیر و تجهیزات اختصاص یافته به مدارس آموزش و پرورش مشمول اروندکنار و روستاهای پرجمعیت با اولویت مدارس دخترانه قرار می گیرد.

شهبازی در ادامه سخنانش با تجلیل از فعالیت های دیپلمات های هسته ای کشور در مذاکره با 1+5، گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تیم هسته ای ایران شجاع و غیور پای منافع مردم ایران ایستاده است و در صورت توافق و یا عدم توافق جشن پیروزی و مقاومت از آن ایران می باشد.

پس از نشست شورای اداری بخش اروندکنار، شهبازی فرماندار ویژه آبادان، همراه با مسئولان دستگا های اجرایی، از روند تکمیل بازارچه مرزی اروندکنار دیدن کردند.

رضا شاوردی بخشدار اروندکنار نیز روزهای گذشته گفت: 30 غرفه تجاری در این بازارچه احداث شده است.

وی گفته بود: 20 غرفه از این بازارچه برای تجار و بازرگانان ایرانی و 10 غرفه نیز برای بازرگانان عراقی در نظر گرفته شده است.

اروندکنار در 45 کیلومتری جنوب آبادان و روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد.

عملیات والفجر8 در سال 1364 منجر به فتح شهر فاو عراق شد در این منطقه عملیاتی انجام شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار