تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۹۴۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سالگرد ارتحال آيت الله انصاري در اهواز برگزار شد
مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ مرتضی انصاری دیشب در مسجد رسول اعظم اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در این مراسم که آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان ، مسئولان ، روحانیون و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، حجت الاسلام موسوی از استادان حوزه علمیه در سخنانی با اشاره به فضایل اهل بیت و امام علی (ع)گفت : بنا بر فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) راه نجات و رستگاری تمسک جستن و پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) است.

وی اظهارداشت : باید با مطالعه در زندگانی و سیره امام علی (ع) و اهل بیت (ع) در شناخت بیشتر و الگو گرفتن از اهل بیت کوشا باشیم.

حجت الاسلام موسوی با تجلیل از مقام علمی و شخصیت مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی انصاری گفت: وی فقیهی عالیقدر ، محققی توانا و صاحب تالیفات ارزشمندی بود و در محضر ایشان شاگردانی تربیت یافتند که در داخل و خارج از کشور مشغول به خدمت به اسلام و انقلاب هستند.

وی گفت : مرحوم آیت الله انصاری در خاندانی رشد یافت که از نوادگان جابر بن عبدالله انصاری صحابی بزرگ پیامبر اسلام (ص) و سبط خاتم الفقها و المجتهدین شیخ مرتضی انصاری است و این خاندان خدمات ارزشمندی به اسلام تقدیم کردند.

آیت الله حاج شیخ مرتضی انصاری در سال 1304 شمسی در اهواز متولد شد و از محضر عالمان بزرگی همچون حضرت آیات عظام: میرزا محمد جعفر انصاری، سید محمود شاهرودی، سید محسن حکیم و سید ابوالقاسم خویی کسب فیض کرد و در 28 سالگی به درجه اجتهاد رسید .

وی دارای آثار تحقیقی در زمینه مختلف فقهی ، اصولی و رجالی از جمله رساله در منطق و مقید مجمل و مبین ، رساله در مفهوم ، منطق و مبانی در بعضی از مباحث الفاظ به رشته تحریر در آورد.

این فقیه عالیقدر در سال 1388 و در 84 سالگی درگذشت .
برچسب ها: آیت الله انصاری
:
:
:
آخرین اخبار