تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۹۴۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار هندیجان خواستار شد:
لزوم تعیین تکلیف وضعیت کارت‌های مبادلات مرزی در هندیجان
فرماندار هندیجان خواستار تعیین تکلیف وضعیت فعال‌سازی کارت‌های مبادلات مرزی در این شهرستان شد.

احمد جعفری‌نسب امروز با ابراز نارضایتی از وضعیت فعال‌سازی کارت‌های مبادلات مرزی در شهرستان از ادارات کل مرتبط خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف این وضعیت شد.

وی پس از جلسه‌ای که پیرامون بررسی مشکلات تعاونی‌های مرزنشینان این شهرستان صورت گرفت، اظهار کرد: در آغاز ثبت نام طرح کارت‌های هوشمند مبادلات مرزی، این شهرستان رتبه نخست را در ثبت نام خانوارهای مرزنشین داشت ولی متاسفانه با آغاز صدور این کارت‌ها مشکلات این طرح روز به روز بیشتر شد که خود موجبات نارضایتی شهروندان مرزنشینان این شهرستان را به همراه داشته است.

فرماندار هندیجان عنوان کرد: قریب به 8 هزار خانوار در شهرستان هندیجان با پرداخت حق ثبت نام در این طرح شرکت کردند که متاسفانه با گذشت دو سال کماکان بیش از نصف این کارت‌های هنوز حتی صادر نشده است.

جعفری‌نسب تصریح کرد: متاسفانه ادارات کل(صنعت، معدن، تجارت و تعاون کار و رفاه اجتماعی) مرتبط هیچگونه آمار و اطلاعاتی در خصوص وضعیت کارت‌ها یا ندارند یا ارائه نمی‌کنند و توانسته‌ایم با همکاری دفاتر پیشخوان در شهرستان از وضعیت این کارت اطلاع حاصل کنیم.

وی افزود: متاسفانه هیچگونه اطلاع رسانی به طور مستقیم به این افراد در خصوص عدم صدور کارت‌هایشان صورت نگرفته و این افراد مجبورند دائما جهت پیگیری صدور کارت خود به دفاتر پیشخوان مراجعه و گاها مشاهده شده که برخی خانوارها از دریافت کارت خود ناامید شده‌اند.

فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: متاسفانه این طرح با اشکالات زیادی آغاز و تا زمان رفع این مشکلات بخش عمده‌ای از کارت‌ها توزیع شد و مردم نیز برای فعال سازی آنها اقدامی نکرده‌اند.

جعفری‌نسب ادامه داد: دریافت هزینه بابت توزیع و فعال سازی و عدم توجیه شهروندان در خصوص کاربرد این کارت‌ها باعث بی‌رغبتی مردم جهت فعال‌سازی آنها شده است.

وی یادآور شد: متاسفانه تعاونی‌های مرزنشینان این شهرستان نیز در گذشته راکد و فاقد هرگونه فعالیتی بوده‌اند و وابستگی تعاونی‌های مرزنشینان به فعال بودن این کارت‌ها جهت اخذ سهمیه ارزی و فعال نبودن بخش عمده این کارت‌های باعث بروز مشکلاتی جهت فعالیت مجدد آنها شده است.

فرماندار هندیجان اضافه کرد: تعاونی‌های مرزنشین باید هر چه سریع‌تر وضعیت هیئت مدیره و مدیران عامل خود را مشخص کنند تا بخشی از مشکلات جهت فعالیت مجدد آنها حل شود.

جعفری‌نسب همجنین طولانی شدن روند این طرح را خود سبب بروز مشکل دانست و ادامه داد: فوت سرپرست، تغییرات تاهل و پار‌ه‌ای دیگر از موارد در جمعیت رخ داده که این خود اعتبار این کارت‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی در پایان بیان کرد: این مسئله امروز به صورت ویژه پیگیری و راه حل‌هایی به این تعاونی‌ها جهت ترغیب مردم به فعال سازی کارت‌ها پیشنهاد شد و امیدواریم با پیگیری ادارات کل مرتبط و تعاونی‌ها، این مشکل رفع شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار