تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۹۳۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خط تولید قطره اشک مصنوعی افتتاح شد
دکتر دیناروند: خط تولید قطره اشک مصنوعی یکبار مصرف برای اولین بار امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد
خوزنیوز: رسول دیناروند با اعلام خبر افتتاح اشک مصنوعی برای اولین بار در کشور، اظهار داشت: خط تولید اشک مصنوعی در واقع در گذشته نیز در کشور وجود داشت اما تولید نوع یکبار مصرف این فرآورده در کشور نبود و نوع برند آن به کشور وارد می شد.

رییس سازمان غذا و دارو اذعان کرد: به علت نیاز بالای بیماران به نوع یکبار مصرف این فرآورده، یک شرکت دارویی داخلی تولید آن را در کشور شروع کرد و توانست از سازمان غذا و دارو پروانه تولید بگیرد.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت بیان کرد: قطره اشک مصنوعی برای افرادی که دچار خشکی چشم هستند کاربرد دارد و فرآورده پر مصرفی است و ویژگی این محصول جدید نیز این است که یکبار مصرف است و بیماران دیگر نگرانی از اشکال در استریل بودن آن نخواهند داشت و حمل و نقل آن نیز راحت تر است.

دیناروند اضافه کرد: با تولید نوع یکبار مصرف قطره اشک مصنوعی به تدریج واردات نوع خارجی آن محدود می شود اما واردات آن بلافاصله قطع نمی شود.

وی افزود: برای کاهش واردات اشک مصنوعی خارجی صبر می کنیم تا نوع داخلی در بازار جایگاه خود را پیدا کند و حداقل 30 درصد نیاز بازار را پوشش دهد و وقتی مطمئن شدیم که بیماران از آن استقبال می کنند و شرکت تولید داخل توان پاسخگویی به نیاز کشور را دارد، واردات محدود می شود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: سیاست وزارت بهداشت در مورد داروها و فرآوردهای داخلی با کیفیت این است که حداکثر 5 تا 10 درصد نیاز کشور را از طریق واردات تأمین کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار