تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۹۳۰۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار هندیجان:
بازارچه مرزی هندیجان راکد مانده است
فرماندار هندیجان با اشاره به بازارچه تجاری این شهرستان گفت: تمام زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی این بازارچه فراهم شده اما هیچ سرمایه‌گذار بومی برای راه‌اندازی این پروژه پا پیش نگذاشته است.

احمد جعفری‌نسب در حاشیه جلسه کارگروه شورای اشتغال، اظهار کرد: برخی تنگ‌نظری‌ها در شهرستان باعث شده در زمینه اشتغال اتفاقات خوبی رخ ندهد.

وی افزود: یک مدیر دستگاه اجرایی باید خلاقیت و شجاعت کار کردن را داشته باشد تا بتواند زمینه اشتغالزایی را در شهرستان فراهم کند.

فرماندار هندیجان در ادامه با اشاره به بازارچه تجاری این شهرستان اضافه کرد: تمام زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی این بازارچه فراهم شده اما هیچ سرمایه‌گذار بومی حاضر نیست یک گام پیش بگذارد.

جعفری‌نسب گفت: چرا از شهرهای اطراف برای کار به هندیجان می‌آیند ولی خود مردم شهرستان حاضر نمی‌شوند برای سرمایه گذاری در منطقه اقدام کنند، متاسفانه برخی افراد عدم پیشرفت شهرستان را به نفع خودشان می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید کمی از خودشان مایه بگذارند، باید با تابعیت از قانون، همواره راهکارهایی برای رفع مشکلات و برداشتن موانع از پیش روی کار اتخاذ کنند زیرا هندیجان زمینه‌های پیشرفت را داراست و دارای مردمانی قدرشناس است.

جعفر‌نسب همچنین عنوان کرد: در برخی از استان‌ها بازارچه مرزی وجود نداشت ولی مسئولان آنجا همت به خرج داده و پس از راه‌اندازی بازار مرزی، به دنبال اخذ مجوزها رفتند، که این نشان از همت و پیگیری مجدانه مسئولان آن مناطق دارد.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: برای رونق اشتغالزایی باید تمام ادارات همکاری کنند زیرا مردم از ما انتظار حل معضل بیکاری را دارند.

*تعاونی مرزنشینان منحل شود

جعفری‌نسب در ادامه با اشاره به مبحث ‌آبزی‌پروری این شهرستان که از چندین ماه قبل در حال پیگیری است یادآور شد: در این راستا چه حضوری و چه تلفنی پیگیری‌های خوبی انجام گرفته اما متاسفانه تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث صنعت و معدن هم باید خیلی کار شود، افزود: تعاونی مرزنشینان با این وضعیت ضعیف یا باید منحل شده و یا یک تعاونی جدید تشکیل شود.

فرماندار هندیجان اضافه کرد: صندوق مهر رضا(ع) شهرستان نیز باید هر چه بیشتر به مردم اطلاع‌رسانی کند تا مردم مطلع شوند و از امکانات و اعتبارات آن استفاده کنند تا این اعتبارات برگشت نخورد.

جعفری‌نسب در پایان بیان کرد: اداره کار و تعاون شهرستان نیز وظیفه دارد افراد بیکار را به صندوق معرفی کند و در واقع اگر همه دلسوزانه کار کنیم مشکلات منطقه یکی پس از دیگری برطرف خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار