تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۹۲۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آستان سبزقبای دزفول خبر داد:
آغاز پروژه سنگ‌کاری حرم سبزقبای دزفول
مدیر آستان متبرک سبزقبای دزفول از آغاز پروژه سنگ‌کاری این آستان با استفاده از سنگ‌های مرمر خبر داد.

حسین حاجی طالب امروز با بیان اینکه پروژه سنگ کاری سالن و شبستان حرم سبزقبا آغاز شده است، اظهار کرد: به همین منظور سنگ‌های مرمریت بسیار مرغوب با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از اصفهان خریداری شده است.

وی با اشاره به اجرای عملیات لوله‌گذاری، سیم‌کشی صوتی و تصویری شبستان حرم به صورت همزمان، افزود: مقرر شده تا سیستمی با فناوری روز همانند سیستم صوتی حسینیه ثارالله که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است جهت نصب در آستان مقدس سبزقبا با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال خریداری شود.

مدیر آستان متبرک سبزقبای دزفول از عدم برگزاری مراسم‌های ویژه ماه مبارک رمضان از جمله مراسم لیالی قدر در این آستان خبر داد و گفت: به دلیل حجم عظیم پروژه‌های مختلف و وسیع در حرم سبزقبا، امسال برخلاف سال‌های قبل نمی‌توانیم شب‌های لیالی قدر و احیا در خدمت زائران باشیم.

حاجی‌طالب همچنین از رفع مشکل سرمایشی حرم خبر داد و افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی جهت رفع مشکل سرمایشی سالن‌های حرم که موجب نارضایتی زوار شده مقرر شد تا پس از اتمام عملیات سنگ‌کاری سالن حرم، چند سیستم سرمایشی که جوابگوی وسعت زیاد سالن‌ها باشند خریداری و نصب شود.

وی با اشاره به ادامه اجرای پروژه کاشی‌کاری گنبد سبزقبا اظهار کرد: این طرح که چندی پیش کلید خورده بود با اعتبار اولیه 2 میلیارد ریال جهت خرید کاشی‌های طلاکاری شده از اصفهان در حال انجام است و پس از این طرح، عملیات کاشی کاری گلدسته‌ها نیز آغاز می‌شود.

مدیر آستان متبرک سبزقبای دزفول در پایان عنوان کرد: عزمی راسخ در بین مسئولان اداره اوقاف شهرستان و حرم سبزقبا شکل گرفته تا بتوانیم پروژه‌های عمرانی حرم که سال‌هاست مسکوت مانده را اجرایی کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار