تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۹۲۱۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح تشدید نظارت بر واحدهای عرضه مواد غذایی در شوش
فرماندار شوش از آغاز اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای عرضه مواد غذایی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح برای جلوگیری از شیوع برخی بیماری ها در فصل گرما از سوی مرکز بهداشت شهرستان شوش آغاز شده است.

رضا نجاتی روز یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش ضمن تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر واحدهای نانوایی افزود: علاوه بر نظارت بیشتر بر واحدهای تولیدی و عرضه مواد غذایی در شهرستان شوش با واحدهای نانوایی که در رعایت بهداشت کوتاهی کنند برخورد شده و ضمن تشکیل پرونده از طریق تعزیرات حکومتی جریمه خواهند شد.

وی از ادارات صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی شهرستان شوش خواست تا نسبت به بازرسی و نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، لبنی و رستوران ها در ماه مبارک رمضان اقدام کنند.

فرماندار شوش تابستان را فصل شیوع برخی بیماری ها دانست و بر لزوم لایروبی و آهک پاشی مجاری روباز فاضلاب در شهرستان شوش تاکید کرد و گفت: ادارات آب و فاتضلاب شهری و روستایی باید برای پیشگیری از شیوع بیماری های میکروبی و روده ای از جمله اسهال در فصل تابستان نسبت به لایروبی و ضد عفونی حوضچه ها و مخازن آب همچنین ترمیم شکستگی شبکه انتقال آب اقدام کنند.

رییس شورای سلامت وامنیت غذایی شهرستان شوش با اشاره به شایعه شیوع بیماری التور در استان خوزستان گفت:با اقدام خوب شورای سلامت تاکنون موردی از ابتلا به بیماری التور در شهرستان شوش گزارش نشده است.

نجاتی همچنین از بخشداران شهرستان شوش خواست تا بر نظافت عمومی و بهسازی روستا ها از طریق دهیاران نظارت جدی داشته باشند.

وی بر آموزش و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بیماری ها ، رعایت بهداشت فردی و نحوه صحیح ضد عفونی سبزیجات توسط مرکز بهداشت شهرستان شوش تاکید کرد و گفت:انجمن های مردم نهاد و سازمان های NGO ظرفیتی برای مشارکت در این زمینه می باشند که باید از آنها بهره گرفت.

فرماندار شوش از تخصیص اعتبار ویژه از محل ماده 180 برای ساخت و تکمیل بیمارستان 164 تختخوابی شوش با کمک اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان خبر داد.

شهرستان شوش با 200 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار