تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۹۰۷۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین نشست فصلی مشاوران امور بانوان حوزه های دانشگاه
اولین نشست فصلی مشاوران امور بانوان حوزه های دانشگاه باحضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برگزار شد
خوزنیوز: اولین نشست فصلی مشاوران امور بانوان حوزه های دانشگاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، صبیحه ضیاغم مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مشاوران امور بانوان حوزه های تابعه دانشگاه در سالن اجتماعات دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام شفیعی در خصوص اهمیت، جایگاه و نقش مشاوران امور بانوان گفت: معمولا نگاه ها تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به این صورت بود که دختران و خانم‌های خانواده های مذهبی در فضاهای اجتماعی حتی الامکان حضور پیدا نمی کردند و همچنین در عرصه هایی که خانم‌ها می توانستند حضور یابند در نگاه خانواده های مذهبی بخش های غیرتائیدی بودند.

وی ادامه داد: در آن زمان به جهت  محدودیت‌هایی که وجود داشت، اگر دختری در خانواده ای تمایل به ایفای نقش در زمینه اجتماعی نشان می داد، می بایست مبازره ای را شروع و دشواری‌هایی راتحمل می کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: طبیعتا ظرفیت ها و استعدادهایی که ممکن بود در جاهای مفیدی به کار گرفته شود در حوزه همسری و مادری محدود می ماند.

شفیعی اظهار داشت: انقلاب اسلامی و به طور خاص شخص امام عزیز این حق را به گردن جامعه ما دارد چرا که در نهضت، فراخوان خود را فراخوانی عمومی اعلام کرد و زن و مرد را مورد مخاطب خود قرار داد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان افزود: امام نگاهش، نگاه تکریم به همه آحاد مردم بود و به دنبال این موضوع بود که کاستی های حقوق زنان را به نوعی خاص جبران و فضا و میدان را برای زنان مهیا نماید.

وی گفت: بعد از گذشت حدود 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مسائلی که روزی جزء محالات بوده امروز جزء فرهنگ عمومی و باورهای مردم شده است و این احساس به خانواده ها منتقل گردید که فضاهای مناسبی وجود دارد که خانمها بتوانند فعالیت های اجتماعی داشته باشند.

شفیعی ضمن بیان اینکه امام فضا و شرایطی را به وجود آورد تا زنان در جامعه ای که از حوزه ها و عرصه های اجتماعی کنار گذاشته شده بودند در محیطی سالم حضور یابند و ایفاء نقش نمایند، این یک دستاورد بزرگ است و نباید مخدوش شود، بیان کرد: باید تلاش شود که از حدودها، ارزش‌ها و بایستگی ها پاسداری و در صورت وجود غفلت، خیرخواهانه و مشفقانه تذکر داده شود.

وی با اشاره به اینکه شاید یکی از جهاتی که خداوند انبیا هر جامعه را از خودشان انتخاب کرده این باشد که دغدغه های هر جامعه را بهتر از دیگران می دانند، گفت: خواهران در حوزه امور بانوان این موقعیت و مسئولیت را فرصتی برای توانمندی و ارتقای سطح همکاران خواهر بدانند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تصریح نمود: گاهی یک خللی را با توجه اندکی می توان برطرف کرد؛ گاهی در حوزه شما خللی وجود دارد که در حوزه ای دیگر نمی باشد، شما مشاوران امور بانوان می بایست این مسائل را شناسایی نموده و با توجه به اقتضاعات خاص منطقه ای آموزشهای لازم را در آن حوزه ها  مدنظر بگیرید.

وی افزود: یکسری دغدغه های عمومی در اکثر واحدها وجود دارد و در کنار آنها دغدغه هایی خاص نیز قرار دارند که مرتبط با هر واحد می باشند؛ در این جلسات می بایست این مسائل پیگیری و بیان شوند.

شفیعی با اشاره به اینکه بیان این مسائل می تواند در حوزه هیئت علمی و اساتید کمک کننده باشند، گفت: گاهی مشاهده می شود که اساتید و هیئت علمی ما به اقشار مختلف بیشتر خدمات رسانی دارند تا به درون مجموعه؛ باید این پیگیری ها و مطالبات در درون مجموعه باشد و استمداد صورت پذیرد تا به بدنه خود دانشگاه بیشتر پرداخته شود.

وی در پایان اظهار داشت: قطعا در این گفتگوها و نشست‌های مشترکی که دغدغه های دلسوزانه و اسلامی وجود دارد می توان آثار خوبی را به دست آورد و امیدواریم خداوند نیز به تلاش شما مشاورین بهترین اجر را عنایت بفرماید.

شایان ذکر است دستور کار جلسه به شرح زیر می باشد:

1-  تدوین و ارائه برنامه های آموزشی حوزه ها در سال 94
2-  بررسی عملکرد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سال جاری
3-  اجرای برنامه غربالگری سرطان های خاص زنان جهت کارکنان زن
:
:
:
آخرین اخبار