تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۹۰۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای کاهش وزن هر روز صبحانه میل کنید
همیشه در حالت نشسته غذا بخورید و در زمان صرف غذا فعالیت دیگری مثلا تماشای تلویزیون انجام ندهید و از ناخنک زدن به غذا در هنگام تهیه ی آن پرهیز کنید
خوزنیوز: کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز اظهار کرد: رعایت برخی نکات ساده در تغذیه روزانه می تواند در کاهش وزن بسیار موثر باشد.

نگار کریمی بیرگانی با اشاره به چند توصیه تغذیه ای کار ساز برای کاهش وزن بدن گفت: برای اینکه وزن خود ار کاهش دهید هر روز صبحانه بخورید.

وی در ادامه با اشاره به رعایت و ترک برخی عادات در هنگام غذا خوردن افزود: غذا را آهسته بجوید و بعد از خوردن هر لقمه قاشق و چنگال خود را زمین بگذارید. همیشه در حالت نشسته غذا بخورید و در زمان صرف غذا فعالیت دیگری مثلا تماشای تلویزیون انجام ندهید و از ناخنک زدن به غذا در هنگام تهیه ی آن پرهیز کنید.

کریمی ادامه داد: برای اینگه وزن خود را کاهش دهید هر روز 8 لیوان یا بیشتر آب بنوشید و از غلات کامل مانند نان گندم کامل(سبوس دار)، برنج قهوه ای استفاده کنید.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی افزود: هر روز مخلوطی از سبزیجات رنگی و به جای آبمیوه و کمپوت از میوه های کامل استفاده کنید زیرا میوه های کامل بیشتر از آبمیوه ها حالت سیری ایجاد  می کنند.

وی ادامه داد: غذاها را به صورت کبابی، بخار پز یا آب پز تهیه و مصرف کنید و مصرف روغن ها و چربی ها را تا حد امکان کاهش دهید. به جای چربی های حیوانی از روغن های گیاهی استفاده نمایید و همچنین قبل از پخت و بعد از پخت گوشت، چربی های قابل مشاهده را جدا کنید.

کریمی با اشاره به مصرف شیر و فراورده های لبنی گفت: از آنجا که شیر و فراورده های لبنی پر چرب دارای میزان بالایی از چربی های اشباع و کلسترول هستند،  بنابراین توصیه می شود که از انواع کم چرب این گروه استفاده کنید.

وی در پایان گفت: مصرف نوشابه ها و شربت های شیرین با قند افزوده شده را به حداقل برسانید. هر روز 3 وعده ی غذایی و 3-2 میان وعده مصرف نمایید و ساعت های مشخصی را در هر روز برای صرف غذا مشخص کنید.
:
:
:
آخرین اخبار