تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۸۹۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم جشن روپوش سفید 80 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز
مراسم جشن روپوش سفید 80 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد
خوزنیوز: آئین جشن "روپوش سفید" و آغاز دوره بالینی 80 نفر از دانشجویان ورودی بهمن سال 1389 دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مرادی جانشین مدیریت روابط عمومی دانشگاه و جمعی مسئولان و دانشجویان در سالن اجتماعات بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی دانشگاه گفت: امیدواریم که نسل جوان جامعه ما متاثر از شهدا بتوانند نقش آفرینی های مهمی را درآینده کشور خصوصا در حوزه سلامت ایفا کنند.

علی خدادادی در ادامه به دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: نکنه مهمی که می‌شود به آن توجه داشت حفظ کرامت انسانی بیمارانی است که برای تسکین درد به پزشکان مراجعه میکنند و هم پزشکان و کادر درمان خدمتگزار بیمارستان ها است و قطعا دانشجویان رشته های مختلف پزشکی با توجه به علم آموزی که در حوزه پزشکی کسب نموده اند میتوانند نقش بسزایی در به بار نشستن این طرح مهم و ملی داشته باشند.

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت یک فرصت تاریخی و نقطه عطفی در تاریخ نظام اسلامی است و فرصتی را فراهم نموده تا بتوانیم نقش برجسته ای را در خدمت رسانی به مردم ایفا نماییم.

در ادامه ساسان موگهی نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری جشن روپوش سفید از طرف وزارت بهداشت ابلاغ شده است و در آن دانشجویانی که دروس پایه را گذرانده اند وقتی بخواهند وارد بیمارستان های آموزشی شوند در مراسم نمادینی روپوش سفید بر تن این دانشجویان پوشیده می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این مراسم بحث مسائل اخلاق پزشکی است زیرا دانشجویان تا قبل از این در دبیرستان و کلاس های درس حضور داشته اند و با مسائل پزشکی آشنایی نداشته و در بخش های بیمارستان حضور نداشته اند و در حال حاضر میخواهند وارد بخش های بیمارستانی شوند که در این زمینه رعایت اخلاق پزشکی و ارتباطاات انسانی که بیماران از پزشکان انتظار دارند بسیار حائز اهمیت است.

موگهی در پایان گفت: از این به بعد روپوش‌های متحد الشکل با آرم دانشگاه  و برابر با استاندارد وزارت بهداشت به صورت رایگان در اختیار دانشجویانی که میخواهد برای اولین بار وارد بخش های بیمارستانی شوند  قرار میگیرد.
:
:
:
آخرین اخبار