تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۸۹۲۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایدنی:
با بخشی نگری نمی‌شود راه به جایی برد، عملکرد یکپارچه ارزیابی می‌شود!
زیرساخت های حوزه سلامت در استان خوزستان و علی الخصوص در بخش درمان مشکلات جدی بسیاری دارد که باید با بیان خوب و موجه این مشکلات توجهات ملی را جهت توسعه زیرساخت‌ها جلب نمود
خوزنیوز: اولین نشست فصلی معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال جدید با حضور اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، معاونین بهداشت، درمان، توسعه مدیریت و منابع، توسعه آموزش، غذا و دارو، دانشجویی فرهنگی و جمعی از مدیران و روسای شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سالن اجتماعات معاونت بهداشت برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ در ابتدای این جلسه دکتر اسماعیل ایدنی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران دانشگاه و با اشاره به افتتاح دو پروژه بزرگ عمرانی دانشگاه با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت: بیمارستان مسجد سلیمان که با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید با داشتن 184 تخت بستری و ویژه بهترین بیمارستان جدیدالاحداث کشور است که از این حیث بخش زیادی از مراجعات درمانی به مرکز استان کاهش می یابد. همچنین با راه اندازی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز به عنوان اولین و بزرگترین مرکز BICUجنوب غرب کشور میتوان خدمات با کیفیت و بهتری را به هموطنان ارائه کرد.

ایدنی افزود: زیرساخت های حوزه سلامت در استان خوزستان و علی الخصوص در بخش درمان مشکلات جدی بسیاری دارد که باید با بیان خوب و موجه این مشکلات توجهات ملی را جهت توسعه زیرساختها جلب نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه از نظر شاخص پرستار به تخت در پایین ترین سطح کشور هستیم گفت: در حال حاضر با کمبود 3000 تخت بیمارستانی در استان خوزستان مواجهیم.

وی افزود: همچنین بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در شهر اهواز هیچ بیمارستان جدیدی کلنگ زنی نشده است و این واقعیت بخش سلامت است و ما به عنوان متولیان این امر باید مشکلات را منعکس کنیم تا با جذب اعتبارات، نیازهای بهداشتی و درمانی استان را برطرف نماییم.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز ماموریت های بسیار متنوع و متعددی دارد و منابع مالی دانشگاهی و ملی هم محدود است در این شرایط راهی بجز اولویت سنجی نداریم تا بتوانیم در موارد نیاز مداخلات لازم را انجام دهیم.

ایدنی با بیان اینکه بخشی نگری نباید در هیچکدام از واحدهای دانشگاه وجود داشته باشد، گفت: اولین گام در زمینه همدلی و وحدت، یکپارچه سازی فرآیندها در بین حوزه های ستادی دانشگاه است زیرا کارنامه عملکردی همه ما بصورت یکپارچه مورد ارزیابی قرار میگیرد.

رئیس دانشگاه با اشاره اینکه جلسات فصلی هر سه ماه یکبار برای بررسی وضعیت دانشگاه برگزار می‌شود تا براساس گزارش ها و تحلیل ها مداخلات لازم صورت پذیرد، گفت: تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه رو به پایان است و با توجه به چشم انداز دانشگاه و برنامه عملیاتی، نظارت و ارزیابی های لازم در جهت بالا بردن کیفیت خدمات از واحدهای تابعه دانشگاه صورت میگیرد.

وی در جمع بندی پایانی جلسه تاکید کرد: حضور مستمر و نظارت مدیران شبکه ها و بیمارستان ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و چنانچه مدیری محترم فرصت کافی برای خدمت در کسوت مدیریت نداشته باشند اصراری بر تداوم مدیریت وی  نیست!

ایدنی گفت: تشدید نظارت بر عملکرد زیرمجموعه بویژه نظارت بر فرآیندهای مالی و حسابداری از جمله وظایفی است که تحت هیچ شرایطی نباید از آن غافل شد.

وی افزود: دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد پیچیدگی هایی دارد و البته دارای نواقص متعددی بوده و نیاز به بازنگری است. در این خصوص مدیران باید هماهنگی لازم را با حوزه مالی دانشگاه داشته باشند.

وی گفت: باید نظارت بر امتیازدهی به کارکنان با دقت کافی انجام و در صورتی که مدیران به آمار و ارقام محاسبه شده برای پرداخت به پرسنل خود باور دارند، دانشگاه اعتبار لازم برای پرداخت کارانه را مهیا کرده است.

رئیس دانشگاه گفت: در خصوص طرح مقیمی پزشکان، چنانچه امکان اجرای ضوابط مقیمی در منطقه ای وجود ندارد، اجباری به جذب پزشک مقیم نیست.

ایدنی در پایان با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت گفت: برای اجرای طرح تحول در حاشیه شهرها و فاز بعدی طرح ارتقا هتلینگ بیمارستانی آمادگی کافی وجود دارد.

گفتنی است در ادامه این نشست معاونان و مدیران دانشگاه در قالب کارگروه‌های تخصصی به تبیین، بررسی و دفاع از شاخص های عملکردی واحدهای زیرمجموعه خود پرداختند.
:
:
:
آخرین اخبار