تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۸۹۲۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان:
لزوم رعایت موارد بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها
افراد هنگام خروج از منزل حتما آب مصرفی به اندازه کافی به همراه داشته باشند و در غیر این صورت از آب معدنی با نشان استاندارد و مشخصات بهداشتی استفاده نمایند
خوزنیوز: ستاد التور دانشگاه با حضور اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، شکراله سلمان زاده سرپرست معاونت بهداشت، ایرج نظری معاون درمان، برزگر سرپرست معاونت غذا و دارو، روسای مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز و همچنین جمعی از مسئولین و مدیران دانشگاه در سالن جلسات معاونت دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این جلسه اظهار داشت: همه ساله با گرم شدن هوا شرایط محیطی و آب و هوایی برای بروز بیماری های اسهالی فراهم می‌شود که این موضوع ممکن است در بین نوزادان و افراد مسن بیشتر باشد و لازم است که تمام موارد مبتلا به اسهال جدی گرفته شود و فرد مبتلا را به نزدیک ترین مرکز پزشکی درمانی انتقال داد تا ضمن رفع کم آبی بدن فرد، نمونه برداری های لازم صورت پذیرد تا نوع میکروب عامل اسهال مشخص شود.

شکراله سلمان زاده ادامه داد: برای پیشگیری از بروز چنین مواردی به مردم توصیه می‌شود تا حد امکان برای آب شرب مصرفی را از دستگاه‌های آب شیرین کن خانگی و یا از مراکز معتبر تهیه نمایند و به هیچ عنوان آب شرب مصرفی خانواده را از دست فروش ها تهیه ننمایند زیرا این امکان وجود دارد که آب ارائه شده توسط آنها در مسیر و یا هنگام توزیع دچار آلودگی میکروبی شود. همچنین افراد هنگام خروج از منزل حتما آب مصرفی به اندازه کافی به همراه داشته باشند و در غیر این صورت از آب معدنی با نشان استاندارد و مشخصات بهداشتی استفاده نمایند.

وی در پایان گفت: آموزش یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها می‌باشد که در این مورد نیز با آموزش صحیح شستن دست ها قبل از خوردن غذا و بعد از رفتن به توالت به کودکان میتوان از ابتلا آنان به بیماری پیشگیری کرد.

سرپرست مرکز بهداشت استان گفت: نکته مهم دیگر نحوه مصرف سبزیجات است که حتما باید در منزل و پس از گذراندن سه مرحله سالم سازی که ابتدا زدودن گل و لای و مرحله دوم شستن با ماده صابونی و مرحله سوم شستن با ماده ضد عفونی است انجام شود همچنین توصیه میشود در تالارها و رستوران ها مطلقا" از سبزی استفاده نشود.

به گزارش خوزنیوز؛ در پایان این جلسه مقرر شد، جلسات مشابهی با پادگان ها، مراکز نظامی، رؤسای دانشکده های قطب استان، رؤسای بیمارستان ها و بهداشت و درمان شرکت نفت جهت انجام هماهنگی های لازم تشکیل گردد.
:
:
:
آخرین اخبار