تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۸۹۲۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارتباط کانون‌ها با دستگاه اجرایشان و بیان مطالبه‌هایشان از اصول موفقیت یک کانون می‌باشد
وظیفه صندوق بازنشستگی این نیست که ساختمانی تاسیس کرده و کانون ها را جمع کند که این خود بر خلاف اساسنامه کانون است؛ بلکه کانون های بازنشستگی تشکل های صنفی هستند برای صنف مورد نظر و باید ارتباط آنها به دستگاه اجرایشان مطلقا قطع نشود
خوزنیوز: اولین همایش کانون بازنشستگی استان خوزستان به میزبانی کانون بازنشستگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور خوزستان و با حضور شیری مدیر سازمان بازنشستگی استان، قاسمی مدیر عامل کانون بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور خوزستان و تعدادی از نمایندگان کانون‌های بازنشستگان استان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ مدیر سازمان بازنشستگی استان خوزستان در این جلسه اظهار کرد: بیمه مکمل با مشارکت سه ضلع بازنشسته، دولت و صندوق انجام می شود و جهت  تامین هزینه عقد قرارداد بیمه، به سهم این سه ضلع نیاز است.

شیری عنوان داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ضلع دولت از کمک به صندوق‌های بازنشستگی حذف گردید؛ از طرفی صندوق بازنشستگی به اندازه ای که از بازنشسته دریافتی دارد، می تواند کمک کند.

مدیر سازمان بازنشستگی استان افزود: با توجه به افزایش تعرفه ها، بودجه ای که برای تامین هزینه بیمه مکمل درمان در نظر گرفته شده بود تقلیل یافت.

وی در خصوص یارانه سفرهای زیارتی و سیاحتی گفت: با توجه به مذاکرات بسیاری که صورت گرفت متاسفانه شرکت‌های طرف مقابل تنها به سود خود توجه دارند و ما از کانون‍‌ها خواستاریم که جهت بهبود این رویه خود وارد عمل شوند.

مدیر سازمان بازنشستگی استان ضمن بیان اینکه تعدادی از اعضاء مدیرعاملان خوزستان تشکیل کانون اتحادیه صنفی را می دهند، اظهار داشت: وظیفه صندوق بازنشستگی این نیست که ساختمانی تاسیس کرده و کانون ها را جمع کند که این خود بر خلاف اساسنامه کانون است؛ بلکه کانون های بازنشستگی تشکل های صنفی هستند برای صنف مورد نظر و باید ارتباط آنها به دستگاه اجرایشان مطلقا قطع نشود.

وی افزود: ارتباط تنگاتنگ کانون‌ها با دستگاه اجرایشان و همچنین بیان مطالبه هایشان از اصول رمز موفقیت یک کانون می باشد.

شیری اذعان داشت: کانون‌های بازنشستگی از همین امروز به فکر آینده بازنشستگان باشند تا اینکه با شناسایی و یکپارچه سازی بازنشستگان بتوانند خواسته هایشان را از طریق نمایندگان مطرح نمایند و افرادی‌که نه تنها برای رای بلکه در عمل در کنار ما هستند را بشناسیم تا اینکه بتوانیم از مشکلات بازنشستگان حل نماییم.

وی در پایان مواد متن آئین نامه پیشنهادی در جهت ارتقاء شان و منزلت بازنشستگان و چگونگی بهره مندی ایشان از تسهیلات فرهنگی و اجتماعی را قرائت نمود.  

شایان ذکر است در طی این جلسه تمامی نمایندگان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص بیمه و بیمه تکمیلی بازنشستگان، معیشت(حقوق، مستمری)، اشتغال فرزندان بازنشستگان و یارانه سفرهای زیارتی و سیاحتی پرداختند.
:
:
:
آخرین اخبار