تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۸۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دانشگاه چمران
تعداد دانشجویان جدید پسر از بانوان بیشتر شد
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال در دانشگاه شهید چمران در بخش پذیرش دانشجویان یک اتفاق ویژه افتاد و برای اولین بار تعداد آقایان پذیرش شده از تعداد بانوان بیشتر شد.

به گزارش مهر، حسن مروتی در نشست هماهنگی آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: تعداد دانشگاه های دولتی در استان خوزستان در مقایسه با افراد شرکت کننده در کنکور خیلی کم هستند که انتظار می رود تمهیداتی اندیشده شود که تعداد دانشگاه های دولتی استان افزوده شود.
 
وی افزود: در شرایط فعلی در استان خوزستان 77 هزار نفر در آزمون ورود به دانشگاه های دولتی شرکت می کنند که تنها پنج هزار نفر از آنها امکان پذیرش در دانشگاه های دولتی استان را پیدا می کنند که این رقم در مقابل تعداد شرکت کننده بسیار ناچیز است.
مروتی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید 20 هزار نفر در رشته های کارشناسی، سه هزار نفر در بخش کارشناسی ارشد و 90 هزار نفر در بخش دکتر جذب دانشگاه های آزاد استان خوزستان شده اند.
 
وی ادامه داد: همچنین دانشگاه های پیام نور استان خوزستان در سال تحصیلی جدید در 31 مرکز فعال این استان دو هزار و 688 نفر در رشته های کارشناسی و 200 نفر در رشته های کارشناسی ارشد پذیرش کرده اند.
 
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: این دانشگاه نیز در سال تحصیلی جدید دو هزار و 379 نفر در بخش کارشناسی، یک هزار و 200 نفر در بخش کارشناسی ارشد و 130 نفر در مقطع دکتری جذب کرده است که تعداد پذیرش شده های مقطع دکتری در استان امسال بی سابقه بوده است.
 
مروتی تصریح کرد: امسال در دانشگاه شهید چمران در بخش پذیرش دانشجویان یک اتفاق ویژه افتاد و برای اولین بار تعداد آقایان پذیرش شده از تعداد بانوان بیشتر بود به گونه ای که 53 درصد از دانشجویان جدیدالورود را آقایان و 47 درصد را بانوان تشکیل می دهند.
 
وی همچنین با اشاره به کمبود فضای آموزشی برای دانشگاه های پیام نور استان خوزستان تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه های مختلف استان خوزستان اماکن بدون استفاده خود را به منظور بهره برداری آموزشی در اختیار مراکز دانشگاه ها پیام نور استان خوزستان قرار دهند.
 
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز یادآور شد: وضعیت خوابگاه های استان خوزستان به خصوص در بخش بانوان نامناسب است و انتظار می رود در خصوص ساخت و ایجاد خوابگاه های جدید برای دانشجویان با توجه به اینکه تعداد دانشجویان غیر بومی در دانشگاه های استان هم کم تعداد نیستند همکاری های بیشتری صورت بگیرد.
:
:
:
آخرین اخبار