تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۸۷۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار اندیمشک خواستار شد:
لزوم همکاری اداره کل راه‌آهن زاگرس برای راه‌اندازی بندر خشک در اندیمشک
معاون فرماندار اندیمشک، همکاری اداره کل راه‌آهن زاگرس در راه‌اندازی بندر خشک در این شهرستان را خواستار شد.

امیر حمزه بزرگی امروز اظهار کرد: ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که اندیمشک مناسب‌ترین محل برای احداث بندر خشک و حمل و نقل ترکیبی است و این موضوع از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به ارائه طرح توسعه راهبردی از اداره‌کل راه‌آهن زاگرس درخواست پیگیری بندر خشک را داشته که تاکنون هیچ‌گونه همکاری در این زمینه از سوی این اداره کل صورت نگرفته است.

معاون فرماندار اندیمشک با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان، تصریح کرد: این شهرستان دارای کشاورزی بالفعل بوده و زمینه صادرات سبزی و صیفی ارگانیک به سایر نقاط کشور و کشورهای همسایه را دارا است.

بزرگی گفت: همچنین بخش الوار گرمسیری این شهرستان قابلیت توسعه دام سبک صنعتی جهت صادرات، توسعه باغات در اراضی شیبدار، توسعه صنایع تبدیلی و کشاورزی را دارا است.

وی متذکر شد: توسعه صنعت گردشگری دفاع مقدس و طبیعی که زیرساخت‌های آن نیز فراهم بوده و توسعه معادن شن و ماسه و صادرات به کشورهای همسایه از دیگر راهبردهای توسعه این شهرستان است.

بزرگی در پایان افزود: امیدواریم مسئولان اداره کل راه آهن زاگرس با ارائه مدارک لازم و دفاع از این طرح، زمینه توسعه و ایجاد اشتغال را در این شهرستان و منطقه شمال خوزستان فراهم آورند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار